جزییات قراردادهای ۳ و ۲۳۰ میلیارد تومانی/ تعهدات استقلال و تقویم شارژ مالی آبی‌ها

جزییات قراردادهای ۳ و ۲۳۰ میلیارد تومانی/ تعهدات استقلال و تقویم شارژ مالی آبی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه استقلال ۲ قرارداد اسپانسری را منعقد کرده و تعهدات مختلفی را بر عهده دارد.

به گزارش فوتبالی، براساس اسناد منتشرشده توسط باشگاه استقلال، این شرکت اخیرا دو قرارداد اسپانسری را منعقد کرده که به واسطه تبلیغات، درامد خوبی عاید آبی‌ها خواهد شد.

باشگاه استقلال براساس این دو قرارداد که ابتدای شهریور امسال منعقد شده‌اند درآمدزایی ۳ میلیارد تومانی از فضای مجازی و همچنین ۲۳۰ میلیارد تومانی بابت اجازه استفاده از فضاهای تبلیغاتی توسط شرکت طرف قرارداد را بدست خواهد آورد.

قرارداد فضای مجازی از اول شهریور تا پایان پاییز امسال (۳۰ آذر) اعتبار دارد و ۳ میلیارد تومان طی ۳ قسط  پرداخت می‌شود که سررسید قسط اول آن ۲۰ شهریور بوده و ۲۰ مهر (زمان پایان محرومیت ساپینتو) سررسید قسط دوم است.

باشگاه استقلال براساس این قرارداد متعهد است که تعداد ۶۰ استوری و پُست را در فضای مجازی (در ۳ پلتفرم) منتشر کند. همچنین ۵ زیرنویس و ۳ بار اعلام مجری برنامه در پخش اینترنتی بازی‌های استقلال و ۲ تیزر با حضور بازیکنان، هم از دیگر تعهدات باشگاه در این قرارداد است.

علاوه بر این پرداخت مالیات و دیگر کسورات قانونی برعهده طرف دوم قرارداد است. ضمن اینکه در این قرارداد پیش‌بینی شده در صورت شرایط فورس‌ماژور مانند حوادث طبیعی، جنگ، تحریم ناگهانی یا قطعی اینترنت و...، تعهدات به حالت تعلیق در می‌آیند و اگر شرایط فورس‌ماژور بیش از ۳ ماه شود، هریک از طرفین می‌تواند اقدام به فسخ قرارداد کند که در این صورت براساس کار انجام شده، تسویه حساب خواهد شد.

دومین قرارداد باشگاه استقلال با اسپانسری که اکنون نامش روی پیراهن تیم هم دیده می‌شود، تا پایان فصل ۰۵-۱۴۰۴ شامل کلیه مسابقات داخلی و آسیایی و همچنین برای تیم بزرگسالان، تیم‌های آکادمی و فوتبال بانوان باشگاه خواهد بود.

براساس این قرارداد ۲۳۰ میلیاردتومانی، طرف قرارداد مجاز است از فضاهای تبلیغاتی، پیراهن و شورت ورزشی (شامل لباس‌های مسابقات، هتلی، تمرینی و پیراهن قهرمانی برای کادرفنی و بازیکنان)، پوسترهای مرتبط، انتهای ویدئوها، شبکه‌های اجتماعی (شامل ۱۰۰ استوری و ۶۰ پُست به صورت هفته‌ای ۲ بار و برای ۱۰ روز)، ۸۰ درصد فضای تبلیغاتی press wall و ۶۰  درصد فضای تبلیغاتی دور زمین چمن کمپ حجازی-ورزشگاه مرغوبکار و فضای ساختمان باشگاه، استفاده کند.

همچنین شرکت‌های مربوطه در این قرارداد می‌توانند با هماهنگی باشگاه استقلال اقدام به برگزاری رویدادهای حضوری و آنلاین، نمایشگاه، کمپین، جشن قهرمانی با حضور بازیکنان و اعضای کادرفنی کنند که کلیه هزینه‌های برگزاری بر عهده اسپانسر خواهد بود.

براساس این قرارداد، پرداخت تعهد مالی اسپانسر در ۵ قسط باید انجام شود که سررسید اولین قسط پس از بازی هفته چهارم خواهد بود و بقیه اقساط هم هر ۲ماه یکبار (ظرف مدت حداکثر ۳ روز) پرداخت می‌شوند. شرکت‌های مربوطه همچنین می‌توانند درصورت قهرمانی تیم‌های مختلف باشگاه، پاداشی را به صورت توافقی پرداخت کنند. درصورت تعویق یا تغییر در زمان برگزاری مسابقات، شرایط پرداخت اقساط به صورت توافقی و با یک متمم به قرارداد اضافه می‌شود.

باشگاه استقلال می‌تواند با هماهنگی اسپانسر از دیگر ظرفیت‌های تبلیغاتی خود با اسپانسرهای غیر هم صنف، قرارداد امضا کند. همچنین در این قرارداد استقلال متعهد است قبل از هر مسابقه ۲ استوری تبلیغاتی پخش کند. صمن اینکه در صورت عدم تمایل شرکت‌های این هلدینگ برای برگزاری رویدادهای خاص مانند بدرقه، استقبال، جشن و... باشگاه استقلال می‌تواند برگزاری مراسم را به اسپانسر دیگری واگذار کند.

علاوه بر این شرکت‌های طرف این قرارداد می‌توانند با هماهنگی باشگاه اقدام به برگزاری مراسم و نظرسنجی‌های هواداری کنند. باشگاه همچنین متعهد است که برای حضور بازیکنان در تهیه ۷ کلیپ تبلیغاتی همکاری کند و حضور حداقل ۵ بازیکن که بیشترین دقایق بازی را دارند، الزامی است. ضمن اینکه تهیه ۳۰ بلیت جایگاه آقایان، ۳۰ بلیت بانوان و ۱۵ بلیت VIP برای هر مسابقه خانگی تیم بزرگسالان، از تعهدات باشگاه استقلال است. از طرفی باید در هر ماه، ۲ خبر مرتبط با برندهای حامی در صفحات باشگاه، هواداری و پیشکسوتان منتشر شود.

درصورتیکه هریک از طرفین به هردلیلی تعهدات خود را در موعد مقرر انجام ندهند و ظرف ۷ روز پس از تاریخ اخطار اقدامی صورت نگیرد، باید یک و نیم برابر مبلغ مانده(قسط یا قساط پرداخت نشده)/مبلغ دریافت شده به عنوان وجه التزام، پرداخت شود. در غیر این صورت طرف مقابل مجاز به قطع همکاری است.