پایگاه خبری فوتبالی - در دنیای فوتبال که ستارگان جوان اغلب به سرعت به نمادهای تجاری تبدیل میشوند، لامین یامال، وینگر ۱۸ ساله بارسلونا، گام جسورانهای برداشته است.
به گزارش فوتبالی و به نقل از موندو دیپورتیوو، این استعداد اسپانیایی دیگر امضا روی پیراهنها و اقلام طرفداران را به صورت رایگان انجام نخواهد داد. دلیل این کار مذاکرات پیشرفته با یک شرکت تخصصی در فروش لباس و مرتبط با ستارگان ورزشی، که هدفش تبدیل امضای یامال به محصولی کمیاب و گرانقیمت است.
این کار موجی از بحثها را در رسانههای اروپایی و میان تماشاگران برانگیخته و نشاندهنده گذار یامال از یک پدیده فوتبالی به یک برند تجاری بالغ است. یامال دستورالعملهای روشنی دریافت کرده تا امضاهای رایگان را متوقف کند، زیرا هر امضای اضافی در گردش، ارزش کلی امضایش را کاهش میدهد.
این استراتژی کلاسیک بازاریابی کمیابی است که پیشتر توسط اسطورههایی مانند لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برای محصولات NFT استفاده شده بود. حالا دریافت امضا از لامین یامال حالا هزینهای خواهد داشت و توافق نزدیک به امضا است و طرفداران باید برای اقلام امضاشده از طریق کانالهای رسمی شرکت، هزینه پرداخت کنند.
این تصمیم، در حالی که از نظر مالی باهوشانه به نظر میرسد، چالشهایی هم دارد. طرفداران، که یامال را به عنوان یک استعداد نوظهور میشناسند، ممکن است احساس کنند ارتباط نزدیکشان با یامال قطع شده است. با این حال، مشاوران یامال تاکید دارند که این استراتژی برای حفاظت از برند بلندمدت اوست.
لامین یامال امضا دادن رایگان را متوقف میکند
