چگونه یاران پپ اسیر لستر سیتی شدند؟

چگونه یاران پپ اسیر لستر سیتی شدند؟

وبسایت رسمی برنامه نود - تصاویر بازی و گل های لستر سیتی در مقابل شاگردان پپ گواردیولا طوری بود که انگار بخشی از ویدئوهای فصل پیش روباه ها و حماسه آفرینی آنها در لیگ برتر می باشد که فقط به منظور تجدید خاطره، در ورزشگاه کینگ پاور به معرض نمایش در آمده است!

به گزارش وبسایت نود، سرانجام لستر سیتی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر توانست همان قدرت، سرعت، شور و شعف و صرف فعل خواستن در فصل گذشته را بازیابی کرده و ورژن جدیدی از همان افسانه را این بار در حضور پپ گواردیولا به معرض نمایش گذاشته و آتشفشانی از حمله و گل را در نیمه اول به راه بیاندازد.

احیای زوج محرز-واردی

جیمی واردی و ریاض محرز دوباره به همان استانداردهای فصل گذشته بازگشتند و ستاره فانتزی الجزایری یک بار دیگر برای واردی گل سازی کرد تا اولین هت تریک مهاجم 29 ساله لستر سیتی رقم بخورد. واردی در این بازی کاری را انجام داد که حتی در اوج فصل پیش نیز انجام نداده بود، زدن 3 گل در یک بازی و آن هم به تیمی همچون منچستر سیتی که گران ترین مدافع دنیا یعنی جان استونز را در اختیار داشت. نه تنها واردی و محرز بلکه کلیه بازیکن های لستر سیتی در این بازی توانستند در بالاترین سطح ممکن بازی کنند و کابوس چند ماهه اخیر را ولو به طور موقت پایان دهند.

لجاجت و یک دندگی پپ ادامه دارد!

منچستر سیتی در خط دفاعی وضعیت اسفباری داشت و بارها اسیر سرعت حملات روباه ها شد. شاگردان کلودیو رانیری در این بازی به توپ های بلند روی آورده و با تکیه به همین ترفند، سیتیزن ها را زمین گیر کردند. حال این پرسش وجود دارد که آیا پپ گواردیولا مشق خود را خوب ننوشته که چنین اتفاقی برای تیمش رخ می دهد؟

اشتباه های مکرر جان استونز در این بازی و کلاً در این فصل باعث شده تا شک و تردیدها در مورد او افزایش یابد و حتی برخی از کارشناس ها حضور وی در تیم ملی انگلیس را زیر سؤال می برند. پس از شکست تحقیر آمیز در ورزشگاه کینگ پاور، بسیاری از رسانه ها شروع به انتقاد از گواردیولا و سیستم بازی منچستر سیتی کردند.

بدون شک پپ یک مربی بزرگ و دارای افتخاراتی کم نظیر است اما یک دندگی، لجاجت و امتناع از پذیرش اشتباه از ویژگی های بارز شخصیتی وی می باشد. او حاضر به قبول انتقادات خبرنگارها پیرامون تغییر مداوم ترکیب و سیستم تاکتیکی تیمش نشد. آمار نشان می دهد که پپ حدود 50 بار در فصل جاری لیگ برتر، ترکیب اصلی تیمش را نسبت به بازی قبل تغییر داده که بیشترین تعداد تغییرات در بین تیم های لیگ برتر محسوب می شود. جالب این که علاوه بر خصوصیات اخلاقی همیشگی، پپ در این فصل به یک تیک جدید هم مبتلا شده و هر گاه منچستر سیتی گل خورده یا عقب می افتد، شروع به خاراندن سر خویش می کند.

منچستر سیتی مغلوب بازی مستقیم لستر سیتی شد ولی پپ هنوز هم به سیستم تیم خود اعتقاد دارد در حالی که شاگردان وی در دو بازی اخیر لیگ، 7 گل دریافت کرده اند. تلاش وی برای ساختن یک مدافع خوب از الکساندر کولاروف یک تلاش بیهوده است زیرا همگان می دانند که خصوصیات تهاجمی کولاروف صدها برابر بهتر از ویژگی های تدافعی اش می باشد.

هنر ناب محرز

عملکرد ریاض محرز در این بازی یادآور درخشش او در فصل پیش بود، یادآور روزهایی که این ستاره الجزایری توانست جای خالی ادن هازارد ناآماده را در لیگ برتر پُر نماید و در نهایت به جایزه بهترین بازیکن فصل برسد. محرز در بازی مقابل منچستر سیتی دوباره تبدیل به همان بازیکن آماده در میانه زمین لستر شد تا به همگان نشان دهد که چرا روباه ها باید پیشنهاد 45 میلیون پوندی بابت فروش وی را در تابستان گذشته رد کنند.

محرز با هنر خویش توانست خط دفاعی شوک زده منچستر سیتی را هیپنوتیزم کرده و آن را آماج حملات و پاس های خویش قرار بدهد. هیچ مدافعی یارای مقاومت در مقابل ریاض محرز را نداشت و پاس فوق العاده وی در صحنه گل دوم به جیمی واردی، یک هنر ناب و خالص بود. حال می توان به منتقدین کلودیو رانیری ثابت کرد که تصمیم این پیرمرد خوش فکر صحیح بود، همان منتقدینی که پس از باخت 5-0 مقابل پورتو، بابت نیمکت نشینی محرز، شدیداً به این مربی ایتالیایی تاختند.

دروازه بانی که نه دروازه بان است و نه سوئیپر 

برخورد بی رحمانه پپ گواردیولا با جو هارت عواقب خوبی برای منچستر سیتی به همراه نداشت و در همین بازی دیدیم که باز هم کلودیو براوو نتوانست در هیبت یک دروازه بان تمام عیار و قابل اتکاء ظاهر شود. تصمیم پپ در قبال هارت یک تصمیم شخصی بود و نه اقتصادی. اکنون شاید کسی نباشد که کلودیو براوو را بهتر از جو هارت بداند.

براوو از نفوذ زیادی روی مدافعان منچستر سیتی برخوردار نبوده، تجربه بازی در لیگ برتر را ندارد و احتمالاً با زبان انگلیسی نیز به خوبی آشنا نیست. آیا این مرد شیلیایی توانسته همان دروازه بان-سوئیپر دلخواه و ایده آل پپ گواردیولا باشد؟

زوج الجزایری روباه ها، بیدار شد

عملکرد جیمی واردی نیز در این بازی بسیار عالی بود. او پس از 17 بازی و دقیقاً 741 دقیقه برای لستر گل زد. لستر دوباره تبدیل به همان تیم سرعتی و مخوف شد و احیای زوج رؤیایی جیمی واردی-ریاض محرز بهترین هدیه برای کلودیو رانیری بود. محرز در فصل گذشته لیگ، 22 موقعیت را برای واردی خلق کرد اما در فصل جاری و پیش از این بازی، فقط یک بار موفق به انجام چنین کاری شد. به هر حال در این بازی طلسم شکست و محرز برای دومین بار در این فصل توانست واردی را در موقعیت گلزنی قرار بدهد.

فراموش نکنیم که فقط ریاض محرز و جیمی واردی در این بازی درخشان ظاهر نشدند بلکه لستر سیتی یک ستاره الجزایری دیگر هم داشت که کمتر از وی نام برده شد. اسلام سلیمانی اگر چه گل نزد اما دو پاس گل داد و با دوندگی بی امان و درگیری با مدافعان حریف، نقش بسیار مهمی در خلق این نتیجه عجیب داشت. حال می توان به ارزش این مهاجم تنومند پی برد و به خوبی درک کرد که چرا رانیری وی را از تیم اسپورتینگ پرتغال به خدمت گرفت. سلیمانی در این بازی بارها به خط هافبک نزدیک می شد تا زوج خوبی را با محرز تشکیل داده و واردی را تغذیه نماید.

رانیری خاطر جمع شد، سخت ترین کریسمس گواردیولا در پیش است

درخشش لستر در لیگ قهرمانان اروپا کافی نبود و هواداران روباه ها نگران سقوط تیم محبوبشان به دسته پایین بودند ولی این پیروزی روحیه بخش به طور موقت این کابوس را از آنها دور کرد. حال روباه ها می توانند با خیال راحت تری در کریسمس به میدان رفته و جبران مافات کنند اما خیال پپ گواردیولا و هواداران منچستر سیتی چندان راحت نیست. خط دفاعی سیتیزن ها بسیار ناامیدکننده بوده و هر گاه به تیمی سرعتی با رویکرد بازی مستقیم برخورد می کند، تبدیل به یک خط دفاعی بی نظم و در هم می گردد. در این بازی هم تا دقیقه 73، منچستر سیتی حتی یک شوت داخل چارچوب نیز نداشت.

جان استونز که در اورتون به عنوان دفاع کناری بازی می کرد، اساساً یک دفاع وسط کامل محسوب نمی شود، ونسان کمپانی هم که مدام مصدوم است و بدتر از همه، منچستر سیتی یک دروازه بان بسیار ضعیف و پر اشتباه دارد. آیا باشگاه منچستر سیتی در تابستان اخیر میلیون ها پوند پول خرج کرد تا چنین مدافعانی داشته باشد؟ مدافعانی که پپ مجبور است به آنها اصول اولیه دفاع کردن را بیاموزد!

4464