به استقبال دربی (2)؛ سابقه دارها

به استقبال دربی (2)؛ سابقه دارها

پایگاه خبری فوتبالی- در ترکیب سرخابی ها، بازیکنانی هستند که پیش از این دروازه طرف مقابل را در لیگ برتر یا دربی باز کرده اند. 

به گزارش فوتبالی، استقلالی ها 7 بازیکن با چنین سابقه ای دارند که 5تای شان در دربی گل زده اند. پرسپولیسی ها هم 7 بازیکن دارند که سابقه زدن گل به استقلال را دارند ولی فقط 3تای شان در دربی گلزنی کرده اند. مطهری و غفوری، بیشترین تعداد گل را وارد دروازه طرف مقابل کرده اند؛ 3 بار. گلزن ترین پرسپولیسی فعلی هم کسی نیست جز جلال حسینی که 2 گل به استقلال زده است. پراکندگی گلزنی غفوری از دیگر سابقه دارها بیشتر است؛ او با پیراهن 3 تیم سابقه باز کردن دروازه پرسپولیس را دارد. 

* در صف استقلال

 1/ ارسلان مطهری (3 گل): اولین گلش را وقتی بازیکن نفت بود در لیگ 14 وارد دروازه پرسپولیس کرد. و سپس در اولین دربی اش، دبل کرد. 

 2/ وریا غفوری (3 گل): اولین گلش را با پیراهن پاس در لیگ هشتم به پرسپولیس زد. سپس در لیگ یازدهم و با پیراهن شهرداری تبریز در ورزشگاه آزادی، یک سوپرگل وارد دروازه پرسپولیس کرد. آخرین گلش به پرسپولیس را هم در دربی زد آنهم در لیگ هفدهم که 3 امتیازی بود. 

 3/ محمد دانشگر (2 گل): با پیراهن نفت در لیگ پانزدهم، اولین گلش را وارد دروازه پرسپولیس کرد. زننده آخرین گل دربی هم بوده؛ نیمه نهایی جام حذفی فصل قبل در آخرین دقایق بازی. 

 4/ فرشید اسماعیلی (یک گل): در لیگ شانزدهم بود که با پیراهن استقلال دروازه پرسپولیس را باز کرد. 

 5/ مهدی قایدی (یک گل): در دربی نیمه نهایی جام حذفی فصل قبل بود که خیلی زود دروازه پرسپولیس را با یک مانور قدرت! روی بشار رسن باز کرد. 

 6/ داریوش شجاعیان (یک گل): در لیگ پانزدهم بود که دروازه پرسپولیس را باز کرد وقتی پیراهن گسترش فولاد را به تن داشت. 

 7/ احمد موسوی (یک گل): بعد از ترک تراکتور در نیم فصل لیگ نوزدهم راهی گل گهر شد و تنها گلش به پرسپولیس را با پیراهن این تیم به ثمر رساند. 

* در صف پرسپولیس 

 1/ جلال حسینی (2 گل): اولین گلش را در لیگ ششم وارد دروازه استقلال کرد آنهم با پیراهن سایپا. حسینی سابقه گلزنی در دربی را هم دارد و در لیگ شانزدهم بود که دومین گلش را به استقلال زد. 

 2/ احمد نوراللهی (یک گل): صدمین گلزن تاریخ دربی شد وقتی تک گل دربی برگشت لیگ هجدهم را وارد دروازه استقلال کرد. 

 3/ امید عالیشاه (یک گل): در بازی رفت لیگ چهاردهم با ضربه سر، گل برتری پرسپولیس درخشان را در دربی وارد دروازه استقلال کرد. 

 4/ سیامک نعمتی (یک گل): وقتی بازیکن پیکان بود در بازی برگشت لیگ 16 با یک ضربه فنی دیدنی دروازه استقلال را باز کرد. 

 5/ وحید امیری (یک گل): هنوز بازی رفت استقلال و نفت در لیگ چهاردهم به دقیقه یک نرسیده بود که دروازه فروزان را باز کرد. 

 6/ محمدحسین کنعانی زادگان (یک گل): با پیراهن ملوان در لیگ چهاردهم و با یک ضربه آکروباتیک دروازه استقلال را باز کرد. 

 7/ احسان پهلوان (یک گل): با پیراهن ذوب آهن در لیگ پانزدهم، دروازه استقلال را در ورزشگاه آزادی باز کرد. 

 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

7474