گزارش ویژه/ درباره علی کریمی سورپرایز این روزهای انتخابات فدراسیون فوتبال؛ فضای آزاد و رقابتی، کم کم داغ می شود

گزارش ویژه/ درباره علی کریمی سورپرایز این روزهای انتخابات فدراسیون فوتبال؛ فضای آزاد و رقابتی، کم کم داغ می شود

پایگاه خبری فوتبالی- پست علی کریمی و خبر حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال بر اساس اساسنامه جدید و تعریف کریمی از این اساسنامه و آزاد انگاشتن انتخابات ۱۰ اسفند، نشان می دهد که انتخابات چند صدایی و هیجان انگیزی پیش روست.

به گزارش فوتبالی، تصمیم علی کریمی برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال همه چیز را تحت تاثیر قرار داده و تقریبا هر جایی صحبت از انتخابات فدارسیون است دو بحث جدی وجود دارد. اول اینکه شرایط به شکلی پیش برود تا بسیاری از مدیرانی که در شرایط امروز فوتبال مقصر هستند از سیستم مدیریتی جدا شوند و بعد از آن زوایای مختلف حضور کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال است. 

از نظر خیلی ها او یک گزینه فوتبالی سرشناس و محبوب که می تواند حمایت فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا را به همراه خود داشته باشد به نظر می رسد. کریمی پس از مطالعه اساسنامه جدید متوجه شده شرایط آنچنان هم سخت نیست و می شود در فضای جدید اساسنامه هم فوتبالی ها به میدان بیایند و هم شاهد یک رقابت سالم و آزاده در فضای چندصدایی و رقابتی و بدور از حذف رقبا باشد. انتخاباتی که قرار است پس از تایید صلاحیت کاندیداها توسط کمیته انتخابات برگزار شود. کمیته انتخابات که اعضایش را مجمع عمومی فدراسیون فوتبال بر اساس معیارهای فیفا انتخاب کرده اند، سه فاکتور اصلی را برای تایید صلاحیت چک می کنند. چهار سال سابقه مدیریتی برای مدیران و سوابق ملی برای بازیکنان سابق و مربیان، داشتن ۵ امضای اعضای مجمع و عدم سوپیشینه، شرایطی است که حضور کاندیداها را در انتخابات ریاست و نواب فدراسیون فوتبال راحت می کند. البته انتخابات آزاد و رقابتی قرار است طبق استاندارهای فیفا برگزار شود. انتخاباتی که فیفا هم آن را مانیتور می کند.

در انتظار مناظره های داغ انتخاباتی

علی کریمی از کسانی است که به خاطر فضای باز اساسنامه و اینکه فضای انتخابات حذفی نخواهد شد پا به انتخابات گذاشته و پیش بینی می شود یک انتخابات ۵ نفره پر شور و مناظره های داغ ببن کاندیداها در رسانه ها برگزار شود و اساسنامه هم این فضا را داده همه این اتفافها بیفتد. به نظر می آید که برگزاری انتخابات در فضای آزاد می تواند منشا اتفاقات خیر در فوتبال کشور باشد.

وضعیت کریمی چطور است؟

همانطور که در روزهای گذشته در فضای فوتبال دیده شد، تعداد موافقان کریمی برای کاندیداتوری در انتخابات خیلی زیاد بود. البته در فضای مجازی و فوتبالی فضای رنگی شکل گرفت که کریمی می خواهد پرسپولیسی ها را با خودش به فدراسیون ببرد اما او با چند چهره استقلالی و مدیران سابق و اسبق استقلال هم صحبتهایی داشته و قصد دارد پس از تایید صلاحیتش از آنها رونمایی کند تا فضای رنگی و پرسپولیسی به او ضربه نزند. کریمی در آخرین مصاحبه اش با رسانه ها گفته بود می خواهد از وجهه و سابقه بسیار بزرگ ملی خود در فوتبال برای شرکت در انتخابات مایه بگذارد.

کار کریمی سخت است یا راحت؟

کریمی پس از تایید صلاحیت کار دشواری برای رییس شدن دارد اما برنامه ها و صحبتهایش می تواند ورق را برای او برگرداند. البته انتخاباتی که تیم مدیریتی حاکم در فوتبال هنوز هم نقش اصلی را در برگزاری و سبد رای آن دارند اما در احتمال شکست کریمی در این انتخابات وجود دارد.

با این حال کریمی وارد گود شده تا هم در رقابت شرکت داشته باشد و از طرفی دیگر حضور او باعث شود که مردم و رسانه ها با جدیت و وسواس بیشتری لابی و اتفاقات انتخاباتی که سرنوشت چهار سال آینده فوتبال ایران را مشخص می کند دنبال کنند. 

کریمی همه را سورپرایز می کند؟

بدون شک کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران به زودی صحبت های مهمی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال مطرح خواهد کرد تا نشان دهد سورپرایز انتخابات است.

1234