ادامه مشکلات تراکتور با بازیکنان خارجی/ اخطار حمزاویی برای دریافت مطالباتش + سند و متن نامه

ادامه مشکلات تراکتور با بازیکنان خارجی/ اخطار حمزاویی برای دریافت مطالباتش + سند و متن نامه

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکن الجزایری پیشین تیم فوتبال تراکتور با ارسال اخطاریه‌ای به این باشگاه خواستار دریافت مطالباتش شد تا این باشگاه با چالشی تازه مواجه شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، عکاشه حمزاویی مهاجم الجزایری فصل گذشته تراکتور که حضور ناموفقی در این تیم داشت، سرانجام پس حاشیه‌های فراوان قرارداد خود را با باشگاه تراکتور فسخ و در اردیبهشت‌ماه ایران را ترک کرد.

با گذشت چند ماه از این اتفاق، نماینده حقوقی عکاشه حمزاویی با ارسال اخطاریه‌ای به باشگاه تراکتور خواستار دریافت مطالبات این بازیکن شده و تهدید کرده در صورت عدم پرداخت مطالبات، این پرونده را در مراجع بین‌المللی به جریان خواهد انداخت.

باشگاه تراکتور که با پرونده‌های فراوانی مانند استوکس، اروین، کنستانت و فورچونه دست و پنجه نرم می‌کند، به دلیل عدم پرداخت مطالبات استوکس و کنستانت از فعالیت در پنجره نقل و انتقالاتی محروم است و با توجه به وضعیت مالی بد سرخپوشان تبریزی، احتمالا باید پرونده حمزاویی را نیز به پرونده‌های بین‌المللی این باشگاه اضافه کرد.

متن اخطاریه حمزاویی به شرح زیر است: 

موضوع: اخطاریه در خصوص بازیکن حمزاوی عکاشه

سرور ارجمند

بدین‌وسیله یک بار دیگر نکاتی را درباره وضعیت فوتبالیست حرفه‌ای الجزایری، عکاشه حمزاوی به اطلاع‌تان می‌رسانم.

نکته اول: شما را به اخطار اولیه ما به مورخه 30 می 2021 که به موجب آن تقاضای مبلغ 5 میلیارد و 954 میلیون و 502 هزار و 300 ریال مربوط به هزینه‌های اخذ ویزای خروج و تهیه بلیت برای بازیکن به منظور خروج از کشور، مطابق با بند C توافق فسخ، ارجاع می‌دهیم. همچنین در اطلاعیه فوق‌الذکر، مبلغ 26 هزار و 600 دلار آمریکا به عنوان غرامت فسخ (بر اساس محاسبات عینی صورت گرفته به نسبت حقوق ماهانه بازیکن برای مدت زمان 42 روز) مطالبه شده است. متأسفانه آن اطلاعیه همچنان بی‌پاسخ مانده و هیچ پرداختی صورت نگرفته است.

نکته دوم: در همین حال قسط اول از رقم مورد توافق مطابق مفاد مندرج در توافقات صورت گرفته برای فسخ قرارداد به مبلغ مجموعاً 71 هزار دلار که می‌بایست در مورخ 30 ژوئن سال 2021 پرداخت می‌شد، هنوز به حساب بازیکن واریز نشده است. به استناد به نکته یک بخش «شیوه پرداخت» در توافق فسخ، باشگاه می‌بایست 10 هزار دلار دیگر هم به عنوان جریمه تأخیر در پرداخت کند که به آن سودی معادل 5 درصد سالانه تا روز وصول بدهی، اضافه خواهد شد. به عبارت دیگر و به منظور جلوگیری از ایجاد سوء تفاهم مبالغ زیر وصول نشده است:

- 5/945/023/000 ریال ایران یا 36 هزار و 697 دلار آمریکا (بر اساس نرخ متغیر قیمت دلار در بازار 1 دلار + 162 هزار ریال ایران) 

- 26 هزار و 600 دلار

- 71 هزار دلار به علاوه 5 درصد سود سالانه

- 10 هزار دلار

با توجه به موارد فوق، در کمال تأسف باید اعلام کنیم که باشگاه شما در حال حاضر تعهداتش را نقض کرده است و به همین دلیل ما تقاضای پرداخت تمام مبالغ فوق ظرف مدت 10 روز به حساب بانکی بازیکن را داریم.

در صورت تکرار تخلفات، شما را به مقررات فیفا در خصوص وضعیت نقل و انتقالات بازیکنان، به ویژه به بند 12 ارجاع می‌دهیم و برای خود این حق را محفوظ می‌دانیم که در زمان مقتضی شکایت‌نامه برای ارسال به کمیته انضباطی فیفا تنظیم کنیم. از شما بابت توجه به موارد فوق کمال تشکر را داشته و توصیه می‌کنیم که نسبت به اجرای آنها اقدام فرمایید.

سلیم بولاسنم

نماینده حقوقی

رونوشت برای:

فدراسیون فوتبال ایران

فیف‌پرو

AFC

7474