۱۰ نکته از دربی اصفهان؛ سپاهان در فولادشهر بِبَر نیست

۱۰ نکته از دربی اصفهان؛ سپاهان در فولادشهر بِبَر نیست

پایگاه خبری فوتبالی: ١- نکته ویژه دربی نصف جهان دو روز قبل از بازی اتفاق افتاد، زمانی که باشگاه ذوب آهن اعلام کرد بلیط دربی برای هواداران سپاهان ٢٠٠ هزار تومان آب می‌خورد، این قیمت با واکنش تند هواداران سپاهان در فضای مجازی مواجه شد تا این قیمت ابتدا به ١۵٠ و سپس به ١٠٠ هزار تومان کاهش یافت، البته این رقم هم برای ورزشگاه بی‌امکانات فولاد شهر و یک نوجوان هوادار زیاد است.

٢- لیست ترکیب سپاهان که از بازگشت امید نورافکن و محمد دانشگر به ترکیب اصلی خط دفاعی خبر می‌داد ثابت کرد مورایس برای رسیدن به یک خط دفاعی ثابت بعد از گذشت پنج هفته هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

٣- تعداد کم هواداران در این بازی نتیجه سیاست غلط مدیران ذوب آهن بود تا در روزهایی که فوتبال بعد از دو فصل کسالت‌آور و بدون تماشاگر بیشتر از همیشه به هوادارانش نیاز دارد صندلی‌های خالی فولاد شهر بدجوری توی ذوق بزند. 

۴- شهریار مغانلو بالاخره در ایستگاه پنجم پایش به گلزنی باز شد تا بازی‌های خوبش در چهار مسابقه قبلی را تکمیل کند، شهریار برای گلزنی به شدت نیاز به حرکت در عمق و عرض از پشت محوطه جریمه در هنگام حمل توپ دارد، درست مانند گلی که زد. 

۵- سجاد آشوری آینده‌دار تا لحظه گل ذوب آهن از روی نقطه پنالتی هر کار دلش خواست با سمت چپ خط دفاعی سپاهان کرد، دقیقه سی سوپرسیو نیازمند مانع از گلزنی آشوری شد اما چند دقیقه بعد از نورافکن یک پنالتی گرفت تا ذوب آهن بازنده به رختکن نرود.

۶- از دقیقه شصت  به بعد بوی تساوی به مشام می‌رسید، از این دقيقه به بعد تارتار به درستی سعی در حفظ نتیجه داشت و مورایس و تیمش هم توان خلق موقعیت و ضربه در چهارچوب را نداشتند. 

٧- در این پنج هفته چیزی در بازی کامسوبا دیده نشده و امیدواریم شغلش در استرالیا فوتبال بوده باشد!

٨- ذوب آهن و جوانانش در این بازی فوتبال قابل قبولی به نمایش گذاشتند اما نبود یکی دو بازیکن تاثیرگذار و فانتزی دیگر مانند آشوری مانع از به ثمر نشستن فوتبال خوبشان می‌شود.این تیم کمبود بازیکن بزرگ دارد.

٩- اگر بخواهیم این پنج هفته را ملاک عملکرد مورایس قرار دهیم باید گفت: این مربی علاقه ای به فوتبال مالکانه و چشم‌نواز ندارد ، بازیکنان را بلافاصله بعد از هر اشتباه تاثیرگذار یا بازی ضعیف با نیمکت‌نشینی تنبیه می‌کند مگر اینکه دستش بسته باشد، به نظر کوچینگ خوبی در کنار زمین در زمینه انتقال انگیزه به بازیکنان ندارد، البته هنوز برای قضاوت این سرمربی زمان لازم است. 

١٠- آقای دادخواه گزارشگر بازی به شدت اصرار داشت ثابت کند شرایط بین هوادارن دو تیم دوستانه و عادیست، جناب دادخواه بد نیست یک سر به فضای مجازی بزنید و کمی هم به جو سکوها توجه کنید.

پی‌نوشت: سپاهان برخلاف تبلیغات و هیاهوی زیاد هنوز تا تیم شدن فاصله زیادی دارد.

گزارش از پیمان خنافری