سوژه روز؛ صدا و سیما حق پخش لیگ قهرمانان آسیا را خرید

سوژه روز؛ صدا و سیما حق پخش لیگ قهرمانان آسیا را خرید

پایگاه خبری فوتبالی – در حالیکه برخی خبرها حاکی از آن بود که ممکن است صداوسیما حق پخش رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا را نخرد، اما مطمئنا درآمد سازمان صدا و سیما از رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا به قدری هست که ای اف سی، هر قیمتی روی این مسابقات بگذارد، صدا و سیما آن را خریداری کند.

به گزارش فوتبالی، مطمئنا درآمد صدا و سیما از پخش تبلیغات حین پخش مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، به خاطر حضور ستاره‌های بزرگ در تیم‌های عربستانی بیشتر از سال‌های قبل است

فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا از فردا آغاز می‌شود و تیم‌ها یک ماراتن طولانی را برای کسب قهرمانی در قاره که شروع می‌‌کنند. ایران 3 نماینده در این مسابقات دارد. پرسپولیس و سپاهان که سابقه زیادی در این مسابقات دارند و نساجی مازندران که برای اولین بار در این تورنمنت مهم شرکت می‌کند.

از آنجا که هر 3 تیم، تیم‌های پرطرفداری هستند هواداران‌شان توقع دارند که مسابقات این تیم‌ها به صورت زنده از تلویزیون پخش شود. این اتفاق البته در سال‌های قبل هم افتاده و بازی‌های آسیاییِ فولاد و شهرخودرو هم به صورت زنده از تلویزیون پخش شده است.

امسال هم قرار است این اتفاق بیفتد و بازی‌های هر 3 نماینده ایران در آسیا از شبکه‌های 3 و ورزش پخش شود. صدا و سیما حق پخش مسابقات را هم خریداری کرده است و انحصار پخش این مسابقات را در ایران در اختیار دارد. هر شبکه یا تلویزیون اینترنتی یا اپلیکیشنی هم که بخواهد این مسابقات را پخش کند باید از صدا و سیما اجازه بگیرد و یا حتی آن را خریداری کند. البته نکته مهم دیگر این است که ایران یکی از کشورهایی است که می تواند سیگنال بازیهای پرسپولیس، سپاهان و نساجی را هم بفروشد و صدا و سیما می تواند برای خودش هم درآمدزایی کند.

نکته دیگر اینکه رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان به خاطر حضور چند ستاره بزرگ و بین‌المللی بسیار جذاب‌تر از فصول گذشته است. مثل همین امروز اعلام شد که در کشور برزیل، تعداد بینندگان دیدار الهلال و الریاض 6 برابر بیشتر از بینندگان بازی بایرن مونیخ و بایرلورکوزن بوده است!

طبیعتا در چنین شرایطی مبلغ حق پخش هم بیشتر از سال‌های پخش بوده است. همین باعث می‌شود که درآمدهای صدا و سیما از محل پخش آگهی‌های بازرگانیِ قبل، حین و پس از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم بیشتر از سال‌های قبل باشد و البته اگر مشتری هم برای سیگنال ایران پیدا شود، صدا و سیما هم می تواند به قیمت خوبی سیگنال را بفروشد.

البته طبق معمول سر باشگاه‌های ایرانی در این معامله بی‌کلاه می‌ماند. چون هنوز توافقی بین باشگاه‌ها و صدا و سیما برای پخش مسابقات صورت نگرفته است و البته چون قانونی در این زمینه وجود ندارد تلویزیون هیچ اجباری برای پرداخت حق باشگاه‌ها حس نمی‌کند و پرداختی هم ندارد

1359