دوپینگ بازیکن تیم ملی آرژانتین مثبت اعلام شد

دوپینگ بازیکن تیم ملی آرژانتین مثبت اعلام شد

پایگاه خبری فوتبالی- پاپو گومز هم تیمی لیونل مسی در جام جهانی ۲۰۲۲ به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ به علت استفاده شربت سرفه کودکان دو سال محروم شد. 

به گزارش فوتبالی ، آلخاندرو پاپو گومز قهرمان جام جهانی با آرژانتین در سال ۲۰۲۲ در کنار لیونل مسی  به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ با محرومیت دو ساله روبرو شده است. این مهاجم ۳۵ ساله که در ماه سپتامبر به عنوان بازیکن آزاد به تیم ایتالیایی مونزا ملحق شد، قبل از تورنمنت جام‌ جهانی در قطر از نظر استقاده از ماده ممنوعه مثبت تست شد و گویا مشکلی نداشت. وکلای گومز در آن زمان در سویا تیم لالیگایی از نتایج آزمایش مطلع شدند، اما گویا این بازیکن کهنه کار به تازگی از حکم خود مطلع شده است. به نظر می رسد او مجبور خواهد شد دو سال فوتبال بازی نکند که می تواند به بازنشستگی زودهنگام او منجر شود. گومز  به گفته نشریه Relevo  دوپینگ مثبت خود را به دلیل استفاده از شربت ضد سرفه کودکان که پس از تحمل یک خواب بد شبانه بدون مشورت با کادر پزشکی سویا مصرف کرد، متحمل شده است.

البته این بهانه قابل قبولی از سوی مقامات ضد دوپینگ تلقی نشده است. پس از محورمیت گومز اکنون باید تصمیم بگیرد که آیا برای لغو یا کاهش محرومیت طولانی مدت نسبت به این حکم درخواست تجدید نظر کند. گومز به خاطر هفت سالی که در سری آ آتالانتا بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ سپری کرد، با ۲۵۲ بازی برای این باشگاه یکی از اسطوره های باشگاه شهر برگامو محسوب می شود. او پس از درگیری با جیان پیرو گاسپرینی، سرمربی آتالانتا به سویا نقل مکان کرد، اما قرارداد او در اسپانیا در تابستان ۲۰۲۳ فسخ شد.

۱۰۰۹