اوج جذابیت و هیجان در فینال لیبرتادورس

اوج جذابیت و هیجان در فینال لیبرتادورس

پایگاه خبری فوتبالی- دلایلی برای اینکه فینال کوپا لیبرتادورس بین بوکا جونیورز و فلومیننزه باید دیده شود. 

به گزارش فوتبالی، از تاکتیک های بالقوه تغییر ناگهانی بازی فرناندو دینیز تا اهداف مهیج بوکاجونیورز در گلزنی دلایلی است که بازی حساس فینال کوپا لیبرتادورس در ماراکانا را نباید از دست داد. سرخیو رومرو جز ناامیدی در منچستریونایتد چیز دیگری به دست نیاورد. این دروازه بان بیشتر ۶ سال حضور خود در اولدترافورد را روی نیمکت سپری کرد و در مجموع تنها ۶ بار در لیگ برتر بازی کرد. با این حال، رومرو مطمئناً دوباره از فوتبال خود لذت می برد، زیرا از سال گذشته که سال گذشته به بوکاجونیورز پیوست، به سرعت به مقام قهرمانی لیگ آرژانتین دست یافت. البته مهم تر از همه مهارت او در مهار ضربات پنالتی، که دلیل اصلی حضور آرژانتینی ها در فینال لیبرتادورس است.

از سوی دیگر نمی توان انکار کرد که ادینسون کاوانی برجسته ترین مهاجم زمین در ماراکانا خواهد بود. این بازیکن اروگوئه ای بدون شک یکی از بهترین مهاجمان نسل خود است که در سطح باشگاهی در ایتالیا، فرانسه، انگلیس و اسپانیا گل های زیادی به ثمر رسانده و با کشورش اروگوئه قهرمان کوپا آمریکا شده است.

کاوانی از زمان پیوستن به بوکاجونیورز در پایان جولای کاملاً ایده آل نبوده است، اما تاریخچه فوتبال او قابل تردید نیست و شایان ذکر است که یکی از سه گل مهم او برای بوکاجونیورز تا به امروز در بازی برگشت نیمه نهایی مقابل پالمیراس به ثمر رسیده است.

مارسلو احتمالاً دیگر دلیل زیباتر شدن این بازی است. این مدافع چپ پس از ترک رئال مادرید به عنوان یک اسطوره در سال گذشته، دوران سختی را با المپیاکوس پشت سر گذاشت که پس از تنها ۵ ماه حضور در یونان مجبور به فسخ قراردادش شد. با این حال، در ماه فوریه، به او فرصت داده شد تا به خانه برود. او پس از پیوستن مجدد به فلومیننزه  پس از ۱۶ سال گفت: "سخت است بیان کنم که این لحظه برای من چه معنایی دارد. من رویای بازگشت به تیم اول خود را داشتم، به تیمی که به من فوتبال را یاد داد و آنچه را که در مورد فوتبال می دانم به من آموخت."

بنابراین باید گفت این فینال واقعاً فقط مربوط به فلومیننزه یا بوکاجونیورز نیست. این فینال  یک لحظ مهم در تاریخ فوتبال از نظر نحوه درک از بازی است.

1009