درباره محمد عمری؛ پدیده‌ای که انتظارها را بالا برده است

درباره محمد عمری؛ پدیده‌ای که انتظارها را بالا برده است

پایگاه خبری فوتبالی – پیش‌بینی می‌شد محمد عمری در این فصل بسیار بهتر از فصل قبل باشد اما روند پیشرفت او چندان خوب پیش نمی‌رود.

به گزارش فوتبالی، یکی از پدیده‌های فصل گذشته لیگ برتر ایران بدون شک محمد عمری بود. وینگر جوان پرسپولیس که در پست مهاجم هم بازی می‌کند آنقدر خوب بود که در تابستان گذشته باشگاه قرارداد او را برای 5 فصل دیگر هم تمدید کرد.

او فصل گذشته 26 بازی در لیگ و 4 بازی در جام حذفی برای پرسپولیس انجام داد و توانست 4 گل برای این تیم بزند. او چند پاس گل خوب هم به هم‌تیمی‌هایش داد و پرسپولیسی‌ها را به داشتن یک استعداد آینده‌دار امیدوار کرد.

اما واقعیت این است که روند پیشرفت او مطابق انتظار نبوده است. به خصوص در فصل جاری. او در فصل جدید 8 بازی در لیگ برتر ایران و 4 بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده است.

اما فقط و فقط موفق به زدن یک گل شده است که آن هم در بازی هفته گذشته مقابل صنعت نفت آبادان رقم خورد. اما چیزی که باعث نگرانی و ناراحتی هواداران پرسپولیس شده است تفاوتی است که در مدل بازیِ او ایجاد شده است.

عمری در فصل گذشته بسیار موثر و در خدمتِ تیم بازی می‌کرد. از تکنیکش هم کاملا به سود تیم استفاده می‌کرد. مثلا بعد از یک دریبل موفق یک پاس منجر به گل می‌داد و هوادار هم از تماشای بازی او لذت می‌برد.

اما در فصل جاری، عمری مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. کمی خودخواهانه بازی‌ می‌کند و حرکاتش مثل فصل گذشته در خدمت تیم نیست. برای همین هم بازی‌اش بیشتر روی اعصاب هواداران پرسپولیس رفته است.

او در بازی شب گذشته مقابل استقلال تاجیکستان هم همین‌طور بود. حرکات پا به توپِ اضافه‌ای داشت که البته یکی دو بار هم موفق عمل کرد. مثل صحنه‌ای که پشت محوطه استقلال خطا گرفت و همان توپ منجر به گل پرسپولیس شد. اما تعداد حرکات انفرادیِ ناموفقش بسیار بیشتر بود. عجیب این که در برخی صحنه‌ها نوعی بی‌مبالاتی و بی‌مسئولیتی هم در بازی‌اش دیده می‌شد.

چیزی که باعث حسرت و نگرانیِ بیشترِ پرسپولیسی‌ها شده تولد ستاره‌ای مثل محمد جواد حسین‌نژاد در سپاهان است. هواداران پرسپولیس با مقایسه عمری و حسین‌نژاد به این نتیجه می‌رسند که پدیده تیم خودشان آنچنان که باید پیشرفت نکرده است اما حسین‌نژاد به قدری خودش را نشان داده که به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت می‌شود. عمری خودش انتظارها را بالا برده است و باید به این انتظارات احترام بگذارد.

1359