تهدید پنهانی در انتظار پرسپولیس؛ نسف قارشی، دوم شود!

تهدید پنهانی در انتظار پرسپولیس؛ نسف قارشی، دوم شود!

پایگاه خبری فوتبالی – شرایط صعود برای پرسپولیس چندان بد نیست اما یک خطر هم وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده است.

به گزارش فوتبالی، روز سه‌شنبه همین هفته پرسپولیس در یک بازی حساس و مهم در لیگ قهرمانان آسیا باید با الدحیل قطر بازی کند. این بازی با قضاوت داوران ژاپنی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

با توجه به وضعیت جدول تیم‌های دوم لیگ برتر، پرسپولیس باید الدحیل را شکست بدهد تا از صعودش به مرحله حذفی مطمئن باشد. جدی‌ترین رقیب پرسپولیس برای صعود از مرحله گروهی، تیم الشارجه است که تفاضل گلش یکی کمتر از پرسپولیس است.

الشارجه در روز آخر با الفیصلی اردن بازی دارد. این تیم نیاز دارد که 3 یا 4 گل به الفیصلی بزند تا در صورتی که پرسپولیس حتی با یک گل الدحیل را شکست بدهد تفاضل بهتری داشته باشد و به جای پرسپولیس صعود کند. 

وضعیت پرسپولیس خیلی هم بد نیست اما یک خطر بالقوه وجود دارد که چندان به آن توجه نشده است. خطر بزرگ برای پرسپولیس این است که نسف قارشی ازبکستان تیم دوم گروه B بشود و جای الشارجه را در جدول تیم‌های دوم بگیرد.

اگر در بازی‌های روز آخر، نسف قارشی و السد با هم مساوی کنند و الشارجه با هر نتیجه‌ای الفیصلی را شکست بدهد، الشارجه صدرنشین می‌شود و نسف قارشی به رده دوم می‌رود. با این شرایط هر دو تیم 11 امتیازی می‌شوند اما چون الشارجه در بازی‌های رودررو بهتر نتیجه گرفته است، الشارجه به عنوان تیم صدرنشین صعود می‌کند و نسف قارشی به جدول تیم‌های دوم می‌رود.

این همان خطری است که پرسپولیس را تهدید می‌کند. چون تفاضل گل نسف قارشی 4+ است و پرسپولیس در صورت تساوی امتیازش با نسف، به رده چهارم می‌رود و از صعود به مرحله حذفی باز می‌ماند. مگر این که الدحیل را با تفاضل 4 گل ببرد! 

البته پیش‌فرض این اتفاق این است که ما تیم‌های نوف باخور و سپاهان را به عنوان تیم‌های اول و دوم، صعود کرده بدانیم و تنها یک سهمیه دیگر برای تیم‌های دوم باقی مانده باشد!

1359