سوال روز/ چرا وی ای آر، تکل نعمتی را پنالتی اعلام کرد؟

سوال روز/ چرا وی ای آر، تکل نعمتی را پنالتی اعلام کرد؟

پایگاه خبری فوتبالی- در یکصد و دومین شهرآورد پایتخت var نقش ویژه‌ای را داشت.

به گزارش فوتبالی، در تقابل امروز پرسپولیس مقابل استقلال که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، کمک داور ویدیویی نقش تعیین‌کننده‌ای داشت و اگر در شهرآورد صد و دوم حضور نداشت شاید اتفاقات دیگری در مسابقه اتفاق می‌افتد و حتی دوئل امروز شاهد یک تیم برنده بود. 

درحالی که پرسپولیس با گل تماشایی امید عالیشاه، در آستانه پیروزی بود و تنها چند دقیقه با کسب 3 امتیاز مسابقه و کسب سومین برد پیاپی خود در دربی فاصله داشت با برخوردی که در محوطه جریمه‌اش میان علی نعمتی و آرش رضاوند رقم خورد برتری‌اش را از دست داد و با پنالتی که توسط کمک داور ویدیویی اعلام شد برد یک گله را با تساوی یک بر یک عوض کرد.

البته بنیادی فر، اعتقادی به پنالتی نداشت، اما وی ای آر، او را مجاب کرد که پنالتی اعلام کند. اگر از کل صحنه‌هایی که در حین مسابقه امروز به وی ای آر، رفت که اتفاقا در همه آن‌ها چندین و چند دقیقه وقفه در مسابقه ایجاد شد چشم پوشی کنیم و آخرین موردی که در وی ای آر بررسی شد، اشاره کنیم به نکته ویژه‌ای می‌رسیم؛ گویا وقتی که صحنه برخورد علی نعمتی و آرش رضاوند در محوطه جریمه پرسپولیس شکل می‌گیرد، بنیادی فر در بازبینی با این نکته مواجه می شود که رضاوند قصد داشته پس از دریبل نعمتی و سرتوپی که می زند، به سمت راستش بچرخد که توسط نعمتی، سرنگون می شود. در واقع این نکته احتمالا توسط داور عراقی وی ای آر، به موعود بنیادی‌فر گفته شده یا توسط خود بنیادی فر، تشخیص داده شده است. 

در هر حال چیزی که مشخص است این است که چون آرش رضاوند می خواسته به سمت راستش برود، نعمتی خودش را به نوعی مانع قرار می دهد تا رضاوند با تکل علی نعمتی، سرنگون شود. در واقع نعمتی مانع از حرکت رضاوند می‌شود. برخوردی که وی ای آر آن را پنالتی دانست و و بنیادی‌فر با بازبینی صحنه نظر خودش را هم برگرداند و رای به اعلام پنالتی داد. 

9098