گزارش آماری/ مهدی‌پور در استقلال 100تایی شد

گزارش آماری/ مهدی‌پور در استقلال 100تایی شد

پایگاه خبری فوتبالی - دربی، روز ویژه‌ای برای مهدی مهدی‌پور بود. هافبک 29 ساله اصفهانی، آن روز برای صدمین بار پیراهن استقلال را به تن کرد. 

به گزارش فوتبالی، او این 100 بازی را در رقابتهای مختلف با پیراهن آبی انجام داده: لیگ برتر، جام حذفی، سوپرجام و لیگ قهرمانان آسیا.

* استارت با راه‌آهن

اولین باری که نام مهدی مهدی‌پور در لیگ برتر شنیده شد، هفته دهم سیزدهمین دوره لیگ برتر بود. آن روز، او با پیراهن شماره 12 راه‌آهن در ترکیب اصلی تیم منصور ابراهیم‌زاده برابر صبا قرار گرفت و 75 دقیقه بازی کرد درحالیکه هنوز 20 ساله نشده بود. آن فصل، مهدی‌پور تنها در 6 بازی برای راه‌آهن به میدان رفت و فقط 281 دقیقه در زمین بود.

* بازگشت به خانه

فصل بعد، مهدی‌پور به خانه برگشت و پیراهن ذوب‌آهن را به تن کرد. حضوری که 3 فصل و نیم ادامه داشت یعنی تا نیم‌فصل اول لیگ هفدهم. در ذوب‌آهن بود که نام مهدی‌پور سر زبان‌ها افتاد و نگاه‌ها به سمت هافبک خوش‌نقش مرکز زمین ذوبی‌ها، معطوف شدند. او برای ذوب‌آهن، 72 بازی لیگ برتری در این مدت انجام داد.

* سفر به تبریز

مهدی‌پور در میانه‌های لیگ هفدهم راهی تبریز شد تا با پیراهن تراکتور، دوران خدمت سربازی‌اش را بگذراند. دورانی که تا پایان لیگ هجدهم طول کشید و البته چندان آرام هم نبود و پایانی عجیب و غریب با فرستاده شدن به پادگان و دوری مطلق از زمین چمن و فوتبال داشت. 43 بازی لیگ برتری مهدی‌پور هم با تراکتور سپری شد.

* برگشت به اصفهان

مهدی‌پور با پایان دوران سربازی به ذوب‌آهن برگشت و لیگ نوزدهم را در اصفهان گذراند. او در این فصل، 21 بار در لیگ برتر برای تیمش به میدان رفت.

* دوباره تهران

بعد از 7 فصل حضور در اصفهان و تبریز، گذر مهدی‌پور دوباره به تهران افتاد. او در ابتدای لیگ بیستم، با استقلال قرارداد امضا کرد و همچنان هم عضوی از این تیم است و در حال سپری کردن چهارمین و احتمالا آخرین فصل پوشیدن پیراهن آبی. مهدی‌پور تا به حال 84 بازی برای استقلال در لیگ برتر انجام داده که ثمره‌اش زدن 4 گل و ساختن 14 گل بوده است. او در لیگ بیستم، 2 گل برای تیمش به گل‌گهر و سپاهان زد. 

در لیگ بعدی، فقط دروازه فولاد را باز کرد. و در فصل قبل هم تنها گلش از روی نقطه پنالتی وارد دروازه ملوان شد. مهدی‌پور 10 بار برای استقلال در جام حذفی به میدان رفته ولی نه گلی زده و نه گلی ساخته. تنها بازی‌اش در سوپرجام با یک پاس گل همراه بود. و 6 بازی در لیگ قهرمانان هم درست مانند جام حذفی بدون فعل و انفعالی تمام شد.

* افتخارات

  مهدی‌پور تا اینجای دوران بازی‌اش، 226 بار در لیگ برتر به میدان رفته و چنین آماری دارد: 9 گل زده و 28 پاس گل. او البته تالار افتخارات پر و پیمانی دارد: 2 قهرمانی جام حذفی با ذوب‌آهن، 3 بار حضور در فینال جام حذفی، دو قهرمانی سوپرجام با ذوب‌آهن و استقلال و البته حضور در قهرمان رویایی لیگ 21 یعنی استقلال که بدون باخت، قهرمان شد. 

 
گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی