آرسنال صدر جدول لیگ انگلیس را به لیورپول تقدیم کرد

آرسنال صدر جدول لیگ انگلیس را به لیورپول تقدیم کرد

پایگاه خبری فوتبالی- آرسنال با شکست خانگی مقابل وستهام هدیه کریسمس را به لیورپول تقدیم کرد.

به گزارش فوتبالی، در هفته ۱۹ رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلیس دو تیم همشهری آرسنال و وستهام به مصاف هم رفتند و این آرسنال بود که برای بازگشت به صدر جدول لیگ برتر انگلیس باید بر حریف خود غلبه می کرد اما بازی با شرایط متفاوتی به پایان رسید. در نیمه اول این دیدار بازی به شکل پایاپای دنبال می شد تا اینکه در دقیقه ۱۳ روی نفوذ و ممارست جارد بوون از سمت راست محوطه جریمه آرسنال توپ ابن بازیکن در دهانه دروازه به توماس سوچک رسید و این بازیکن اهل جمهوری چک گل اول شاگردان دیوید مویس را به ثمر رساند. این صحنه مشکوک جنجالی ترین صحنه بازی بود زیرا بازیکنان آرسنال معتقد بودند که توپ پیش از ارسال از خط عرضی زمین عبور کرده و تصاویر تلویزیونی هم به طور کامل و دقیق نشان نداد که آیا این اعتراض به حق بوده یا نه ولی گل پذیرفته شد و در نهایت بازی در نیمه اول با همین گل با نتیجه ۱-۰ به سود وستهام به پایان رسید.

در نیمه دوم بازیکنان آرسنال برای بازگشت به بازی تلاش کردند اما در حالی ۱۰ دقیقه از آغاز نیمه دوم بازی گذشته بود ماوروپانوس مدافع یونانی سابق آرسنال دروازه تیم سابق خود را روی پاس جیمز وارد پروس باز کرد تا شاگردان مویس با نتیجه ۲-۰ در خانه آرسنال در ورزشگاه امارات پیش باشند. در ادامه بازی پر انتقاد آرسنالی ها باعث شد برخی تماشاگران این تیم زودتر از دقیقه ۸۰ ورزشگاه را ترک کنند. این شکست می توانست برای آرسنال سنگین تر هم باشد زیرا خطای پنالتی دقیقه ۹۵ دکلان رایس ستاره گران قیمت سابق تیم وستهام و فعلی آرسنال تیم مهمان را صاحب یک ضربه پنالتی کرد که سعید بن رحما این پنالتی را نتوانست تبدیل به گل کند و داوید رایا توپ را مهار کرد تا شکست توپچی‌ ها از این سنگین تر نشود. در نهایت این بازی با حساب ۲-۰ به سود وستهام دیوید مویس به پایان رسید.

با این باخت آرسنال با ۴۰ امتیاز پایین تر از لیورپول ۴۲ امتیازی در رده دوم جدول قرار گرفت و صدر جدول را از دست داد و وستهام نیز با ۳۳ امتیاز بالاتر از منچستریونایتد در رده ششم جدول لیگ برتر انگلیس جای گرفت.

۱۰۰۹