سوال روز/ چه کسی به جای رضاوند بازی می‌کند؟

سوال روز/ چه کسی به جای رضاوند بازی می‌کند؟

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال در هفته هفدهم راهی انزلی می‌شود تا برابر ملوان قرار بگیرد. 

به گزارش فوتبالی، تیمی که هفته قبل، ذوب‌آهن را در فولادشهر شکست داد و این فصل، اصلا حریف آسانی برای هیچ تیمی نبوده است. ملوان در لیگ 23، سپاهان را در اصفهان برد، ترمز پرسپولیس و تراکتور را در انزلی کشید و فقط به استقلال در جمع مدعیان باخت.

 نکونام برای این بازی سخت و مهم، یک غایب بسیار کلیدی دارد: آرش رضاوند. شماره 88 با گرفتن اخطار در بازی با صنعت نفت، حضور برابر ملوان را از دست داد. 

 اوضاع استقلال می‌توانست وخیم‌تر هم باشد که استعلام از سازمان لیگ، محرومیت مهدی‌پور را ملغی کرد و شماره 9 اجازه حضور برابر ملوان را پیدا کرد. با این اوضاع، احتمال بازی کردن چشمی در خط دفاع چندان محتمل نیست و او باید بسان نیمه اول بازی مقابل صنعت نفت، در نقش هافبک دفاعی وارد زمین شود چرا که نیک‌نفس به تنهایی نمی‌تواند هافبک دفاعی استانداردی باشد و از طرف دیگر شایعات مختلفی طی 24 ساعت گذشته، درباره حامدی‌فر و غیبت او در تمرینات، منتشر شده است.

 اصلی‌ترین گزینه جانشینی رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف است. بازیکنی که به لحاظ بدنی با توجه به حضور در جام ملتها، اوضاع خوبی دارد. کارت بازی هافبک ازبک هم صادر شده و حضور در سمت چپ خط میانی هم که پست بازی اصلی اوست. اما اینکه ماشاریپوف با بازیکنان استقلال هماهنگ هست یا نه  و نکونام به او روی چمن احتمالا نه‌چندان باکیفیت انزلی بازی می دهد یا نه، سوالهایی است که هنوز پاسخی برایش وجود ندارد.

روش دیگر، بازی با 2 هافبک دفاعی است که یکی کمی جلوتر باید قرار بگیرد. در این حالت، چشمی در کنار نیک‌نفس و مهدی‌پور، مردان مثلث مرکز زمین هستند. با توجه به نوع بازی ملوان، استفاده از زوج چشمی و نیک‌نفس، جای توجیه دارد ولی باید دید شماره 14 آمادگی حضور در میادین را دارد یا نه؟ نیک‌نفس چندان مدنظر نکونام نبوده و تنها به دلیل عدم جذب بازیکن جدید، در استقلال ماندنی شده است. البته او در لیگ 21، بارها در چنین پستی بازی کرد و نشان داد توانایی ایفای چنین نقشی را دارد.

 احتمال کم، تغییر سیستم است. اینکه نکونام به سمت چیدمان 1-3-2-4 برود. در این حالت، مهدی‌پور به پست شماره 10 می‌رود و وینگرهای راست و چپ هم ماشاریپوف و محمدی هم خواهند بود. چشمی در کنار نیک‌نفس، دو هافبک دفاعی هستند.

 نکونام می‌تواند ریسک هم بکند و به جای رضاوند، فخرالدینی را وارد ترکیب اصلی کند. در این حالت، مهدی‌پور به سمت چپ می‌رود تا زوج حردانی و فخرالدینی در راست تشکیل شود.

4326