معروف ترین ستاره های دوپینگی تاریخ فوتبال

معروف ترین ستاره های دوپینگی تاریخ فوتبال

پایگاه خبری فوتبالی- محرومیت ۴ ساله پل پوگبا هافبک یوونتوس به علت دوپینگ باعث شد تا باز هم خاطرات ستاره های محروم شده به دلیل دوپینگ زنده شود.

به گزارش فوتبالی، در طول تاریخ فوتبال جهان ستاره های زیادی بودند که به دلیل دوپینگ و استفاده از مواد نیروزا از حضور در میادین فوتبال محروم شدند. یکی از معروفترین این ستاره قطعا شماره ۱۰ دوست داشتنی فوتبال آرژانتین و شاید بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان بود. دیگو مارادونا اسطوره‌ای آرژانتینی در طول دوران حرفه‌ای خود سه بار به دلیل استفاده از مواد نیروزا محروم شد. اولین‌ بار در سال ۱۹۹۱ بود که او در حال مصرف کوکایین دستگیر شد. حتی کار تا جایی پیش رفت که خود این ستاره هم منکر استفاده از کوکائین نشد و به همین دلیل اعتراضی به محرومیت ۱۵ ماه خود نکرد. دومین محرومیت مارادونا در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا اتفاق افتاد که در خلال بازی ها نتیجه آزمایش دوپینگ او دوباره مثبت شد که این بار او پنج ماده غیر مجاز در آزمایش خون خود داشت.

یکی دیگر از معروفترین چهره های این لیست ادگار داویدز بود که در سال ۲۰۰۱، تست دوپینگ او مثبت شد و در ابتدا ۱۶ ماه محرومیت برای او لحاظ شد و خطر از  دادن مسابقات جام جهانی ۲۰۰۲ در کمین او بود که در نهایت این هافبک خواستار رسیدگی مجدد به این پرونده شد و محرومیت او به چهار ماه کاهش پیدا کرد.‌ آندره اونانا دروازه بان منچستریونایتد هم یکی از آخرین چهره های متهم به دوپینگ بود که در سال ۲۰۲۱ به دلیل دوپینگ به مدت یک سال از حضور در میادین محروم شد.

در این لیست نام ستاره های زیادی مانند پپ گواردیولا، آدریان موتو، سمیر نصری، رنه هیگوئیتا، فابین بارتز و چند چهره معروف دیگر هم به چشم می خورد.

۱۰۰۹