عکس؛ یاد کردن ستاره رئال مادرید از دونده معروف و نماد «قدرت سیاه»

عکس؛ یاد کردن ستاره رئال مادرید از دونده معروف و نماد «قدرت سیاه»

پایگاه خبری فوتبالی - وینیسیوس جونیور در بازی رئال مادرید و والنسیا در مستایا، شب خاصی را تجربه کرد.

به گزارش فوتبالی، بازی فصل گذشته میان رئال مادرید و والنسیا به شدت جنجالی شده بود. در حقیقت وینی در ان بازی به خاطر توهین های نژادپرستانه به شدت مورد توجه قرار گرفت و رییس جمهور برزیل، رییس فیفا و بسیاری دیگر از مقامات به اتفاقات آن بازی واکنش نشان دادند.

بازگشت وینیسیوس به مستایا به شدت زیر ذره بین بود. باشگاه والنسیا سعی کرده بود که هوادارانش را کنترل کند تا این بار اتفاق نژآدپرستانه ای رخ ندهد. در واقع در جریان بازی نیز توهین های اندکی انجام شد و فقط هواداران افراطی والنسیا شعار "وینیسیوس تو احمقی" را بارها سر دادند.

وینیسیوس پس از گل اولش در مستایا تصمیم گرفت که مشتش را بالای سر ببرد. وینی بدین ترتیب به نماد "قدرت سیاه" اشاره کرد. این حرکت برای اولین بار در المپیک 1968 مکزیک معروف شد، زمانی که تامی اسمیت و جان کارلوس دو دونده آمریکایی پس از کسب مدال طلا و برنز در رشته دوی 200 متر، برای اعتراض به نژادپرستی مشت گره کرده خود را بالای سر بردند. وینیسیوس نیز همان حرکت را در مستایا تکرار کرد که البته این مسئله باعث خشم هواداران والنسیا شد!

شماره هفت رئال مادرید پس از گل دومش که باعث تساوی 2-2 شد نیز دستانش را پشت گوش خود برد و به سوی هواداران والنسیا رفت تا نشان بدهد که با دبلش، پاسخ هواداران حریف را داده است!

4125