شهباززاده استقلال یا شهباززاده نویدکیا؛ دکتر جکیل و آقای هاید

شهباززاده استقلال یا شهباززاده نویدکیا؛ دکتر جکیل و آقای هاید

پایگاه خبری فوتبالی- رویارویی مس رفسنجان و استقلال در جام حذفی، یک سوژه ویژه دارد به نام سجاد شهباززاده.

به گزارش فوتبالی، مهاجم طبق شایعات 20 میلیاردی فصل قبل استقلال که 16 بازی برای تیم ساپینتو انجام داد ولی حتی یک گل هم نزد. او اما زیرنظر محرم نویدکیا، تبدیل به بازیکن دیگری می‌شود. مهاجمی که 360 روز طول کشید تا در جریان بازی گل بزند و این اتفاق بعد از حضور نویدکیا در مس برابر نساجی افتاد.

* در استقلال

  شهباززاده در 3 مقطع پیراهن استقلال را پوشید و هر بار نسبت به دوره قبلی، پسرفت کرد. مهاجمی که در لیگ‌های 14 و 15 برای استقلال 19 گل زد، مهاجمی که در لیگ 17 چندان به کار نیامد و مهاجمی که در لیگ 22 نه‌تنها کمکی نکرد که جلوی تاریخ‌سازی استقلال و ساپینتو را هم با خراب کردن آن موقعیت طلایی برابر نساجی، گرفت. 

شهباززاده در 2 مقطع آخر حتی یک گل هم در 24 بازی نزد: 4 بازی با منصوریان، 4 بازی با شفر و 16 بازی با ساپینتو. شهباززاده نیمی از گلهایش در جام حذفی را با پیراهن استقلال زد ولی در مهمترین بازی یعنی فینال برابر ذوب‌آهن، غایب بود. شهباززاده در 4 فصل استقلالی بودن 19 گل زد.

* زیرنظر نویدکیا

  بهترین دوران فوتبال شهباززاده وقتی بود که محرم نویدکیا روی نیمکت سپاهان حضور داشت. مهاجمی که در 2 فصل اول سپاهانی بودن تنها 9 گل برای قلعه‌نویی زد در 2 فصل بعدی که نویدکیا هدایت تیم را برعهده داشت، 26 گل زد. او زیرنظر نویدکیا در 30 بازی لیگ بیستم، 20 گل زد و آقای گل شد. شهباززاده با پیراهن سپاهان 2 گل به استقلال زد؛ در بازی رفت و برگشت لیگ بیستم که نویدکیا روی نیمکت زردها حضور داشت. شهباززاده درمجموع 73 بازی برای سپاهان تحت هدایت نویدکیا انجام داد و 31 گل زد: 26 گل در 58 بازی لیگ برتر، 2 گل در 5 بازی جام حذفی و 3 گل در 10 بازی لیگ قهرمانان آسیا.

* یک مقایسه ویژه

  سجاد شهباززاده با نظر قلعه‌نویی از سایپا راهی استقلال شد و سپس زیرنظر او لباس سپاهان را به تن کرد. 20 گل در 82 بازی برای قلعه‌نویی یعنی 2 گل در هر 8 بازی. اما آمار شهباززاده زیرنظر نویدکیا، چیز دیگری است: 31 گل در 73 بازی یعنی 2 گل در هر 5 بازی.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی