24 تیم و 3 تورنمنت؛ فقط یک ایرانی در اروپا باقی ماند!

24 تیم و 3 تورنمنت؛ فقط یک ایرانی در اروپا باقی ماند!

پایگاه خبری فوتبالی – از بین 5 ملی پوش ایرانی که در 3 تورنمنت مهم قاره اروپا حضور داشتند فقط یک نفر به مرحله یک چهارم نهایی رسیده است.

 به گزارش فوتبالی، امروز مراسم قرعه‌کشی 3 تورنمنت لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس برگزار شد و تیم‌های حاضر در این مرحله رقبای خود را شناختند. 

تنها تیمی که یک ملی‌پوش ایرانی را هم در اختیار دارد با قرعه نسبتا دشواری روبرو شد. سردار آزمون با تیمش آ اس رم باید در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا به مصاف دیگر تیم ایتالیایی یعنی میلان برود.

نکته جالب این است که در شروع این فصل از مسابقات اروپایی 5 بازیکن ملی‌پوش ایرانی با تیم‌های‌شان وارد این مسابقات شدند اما حالا فقط یک بازیکن ایرانی در تورنمت‌ها باقی مانده است که سردار آزمون است.

در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان اروپا صادق محرمی با تیمش به آاک آتن که احسان حاج صفی و میلاد محمدی را در اختیار داشت باخت و حذف شد. اما آاک هم پس از حذف دینامو در آخرین مرحله پلی آف به تیم آنتورپ بلژیک باخت و به مرحله گروهی نرسید.

در شروع لیگ قهرمانان اما ایران دو نماینده در این تورنمت داشت. یکی علیرضا جهانبخش که تیمش در گروهش سوم شد و به لیگ اروپا منتقل شد. دومین نفر هم مهدی طارمی بود که با پورتو توانست از گروهش صعود کند و به مرحله حذفی برسد.

پورتو در مرحله یک هشتم نهایی مقابل آرسنال قرار گرفت. در بازی رفت هم پیروز شد اما در بازی برگشت آرسنال توانست آن شکست را جبران کند و پورتو را در ضربات پنالتی شکست بدهد. به این ترتیب کار طارمی هم در این فصل لیگ قهرمانان تمام شد.

در قرعه‌کشی مرحله پلی آف حذفی لیگ اروپا اتفاق عجبی افتاد. فاینورد که از لیگ قهرمانان به لیگ اروپا منتقل شده بود طبق قرعه به تیم آاس‌رم که به عنوان تیم دوم از گروهش صعود کرده بود برخورد کرد.

هر دو بازی رفت و برگشت با تساوی یک بر یک تمام شد و این آاس‌رم بود که در ضربات پنالتی موفق شد به پیروزی برسد و راهی مرحله یک چهارم شود. در مرحله یک چهارم هم باید با میلان بازی کند. 

به این ترتیب و پس از صادق محرمی و احسان حاج‌صفی که تیم‌های‌شان در پلی آف حذف شده بودند علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی هم با تیم‌های‌شان از مسابقات کنار رفتند و حالا فقط سردار آزمون با رم در لیگ اروپا باقی مانده است.

1359