کدام تیم‌های لیگ یکی شانس صعود به لیگ برتر را دارند؟

کدام تیم‌های لیگ یکی شانس صعود به لیگ برتر را دارند؟

پایگاه خبری فوتبالی- رقابت های فوتبال لیگ دسته یک در حالی هفته بیست و هفتم خود را آغاز می‌ کند که  تنها چهار تیم (خیبر خرم آباد، چادرملو اردکان یزد، فجر شهید سپاسی شیراز و نفت مسجد سلیمان) شانس صعود به لیگ برتر را دارند. 

به گزارش فوتبالی، خیبر خرم آباد هم اینک در جدول رده بندی پس از ۲۶ بازی با ۶۱ امتیاز در صدر قرار دارد و باتوجه به فاصله ۶ امتیازی و تفاضل گل به اضافه ۲۸ با تیم دوم که چادرملو اردکان یزد است به نظر می رسد خرم آبادی ها یکی از ۲تیمی هستند که شانس بیشتری برای صعود به لیگ برتر دارند.

تیم های دوم و سوم جدول شانه به شانه یکدیگر

اما تیم های دوم و سوم این مسابقات که چادر ملو ۵۵ امتیازی و فجر شهید سپاسی ۵۴ امتیازی است شانه به شانه یکدیگر در حال حرکت و منتظر لغزش یکدیگر هستند تا سهمیه دوم را بگیرند برای همین هم بازی های آینده این ۲ تیم حساس شده است.

بازی های رو در روی فجر با تیم های اول و دوم

آنچه برای فجری ها در ادامه مسابقات یک فرصت محسوب می شود این است که در شیراز میزبان تیم خیبر هستند و در اردکان یزد هم به مصاف چادر ملو می روند، در صورتی که شیرازی ها بتوانند از این ۲بازی ۶ امتیاز بگیرند ضمن اینکه شکست دور رفت را برابر این ۲ تیم جبران می کنند آنگاه معادله در بالای جدول تغییرخواهد کرد و شانس فجری ها برای صعود هم بیشتر خواهد شد.

اما این امر دست خود شاگردان مهدی رجب زاده سرمربی تیم فجر است تا فرصت طلایی بازی با تیم های اول و دوم جدول را از دست ندهند هرچند فجری ها باید در سایر دیدارها هم مراقب باشند نه تنها لغزش نکنند، بلکه از لغزش های احتمالی حریفان هم نهایت استفاده را ببرند و بر شانس خود برای صعود بیفزایند.

نفت مسجد سلیمان هم مدعی است

اما تیم نفت مسجد سلیمان ۵۰ امتیازی هم که در رده چهارم جدول به سر می برد شانس صعود دارد، هر چند فاصله این تیم با خیبر صدرنشین ۱۱ امتیاز است اما فاصله شهر فوتبال خیز خوزستان با تیم های دوم و سوم جدول پنج و چهار امتیاز است از این رو نفتی ها هم شانس صعود دارند.

شاگردان ابراهیم اشک کش سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان هم در ادامه مسابقات با تیم های اول تا سوم جدول بازی ندارد برای همین هم این تیم می تواند شانس برای صعود به عنوان تیم دوم داشته باشد.

سه تیم با سابقه لیگ برتری

در بین چهار تیمی که شانس صعود دارند، تیم های خیبر خرم آباد، فجر سپاسی و نفت مسجد سلیمان سابقه بازی در لیگ برتر را دارند اما تیم چادرملو که تحت پوشش یک شرکت معدنی و صنعتی متمول قرار دارد، ۲ سال پیش با خریدن امتیاز تیم قشقایی شیراز راهی لیگ دسته یک شد در این ۲ سال هم روی فوتبال خوب سرمایه گذاری کرده و خود را به عنوان مدعی معرفی و یک تیم خوب هم در لیگ برتر والیبال کشور دارد.

بازی با تیم های در حال سقوط و حاشیه امنیت، چالش بالای جدولی‌ها

همچنین در ادامه مسابقات نیز تیم های بالای جدولی با تیم های در حال سقوط هم بازی دارند که می تواند چالشی برای آنها باشد چرا که تیم های در حال سقوط برای بقا خود را به آب و آتش خواهند زد برای همین هم کار را برای تیم های مدعی صعود سخت تر خواهد کرد.

از دیگر چالش هایی که امکان دارد گریبان تیم های در حال صعود را بگیرد بازی با تیم های میانه جدول است که در حاشیه امنیت قرار دارند و نه سقوط می کنند و نه صعود و بدون دغدغه بازی خواهند کرد.

چهارتیم مدعی صعود از هشت بازی باقی مانده، تیم خیبر در سه بازی میزبان است و پنج بازی میهمان، چادرملو چهار میزبانی و چهار میهمانی دارد، فجر سپاسی چهار بازی میزبان و یک بازی هم میهمان همشهریش شهر راز است که به نوعی پنج بازی خانگی محسوب می شود و سه بازی هم میهمان است و تیم نفت گچساران هم پنج بازی میزبان است و سه بازی هم خارج از خانه دارد و در نهایت پرونده میزبانی و میهمانی تیم های مدعی تا پایان فصل بسته خواهد شد.

تیم هایی که در خطر سقوط قرار دارند

همچنین درادامه مسابقات تیم های شهرداری آستارا، شاهین بندر عامری بوشهر، دریا بابل، داماش گیلان و خوشه طلایی مشهد پنج تیمی هستند که خطر سقوط به لیگ دسته دوم آنها را تهدید می کند و به نظر می رسد تیم خوشه طلایی ۱۵ امتیازی یکی از کاندیداهای سقوط است و چهار تیم دیگر هم امیدوار هستند در پایان بازی ها مشخص شود دو تیم دیگر کدام یک به جمع سه تیم سقوط کننده می پیوندند.

تاریخ چهار بازی لیگ دسته یک مشخص نیست

از هشت بازی باقی مانده لیگ دسته یک چهار دیدار تا هفته سی ام تاریخ آنها تا ۱۹ اردیبهشت مشخص شده است اما از هفته سی و یکم، تاریخ چهار بازی دیگر مشخص نیست و سازمان لیگ در نظر دارد تا حداقل سه بازی باقی مانده را به صورت همزمان بر گزار کند.

معضلی به نام داوری و بیانیه هایی که تمام شدنی نیست

در سال های گذشته به ویژه امسال معضلی به نام قضاوت های ضعیف داوران در لیگ های مختلف بهانه ای بوده برای تیم های که یا قهرمانی را ازدست داده اند و یا سقوط کرده اند و شاهد بیانیه هایی بی سابقه به ویژه در لیگ برتر بوده ایم که هریک دیگری را متهم به سود بردن از قضاوت های داوران می کنند.

کار مهم کمیته داوران سازمان لیگ

کمیته داوران سازمان لیگ فدراسیون فوتبال باید درانتخاب داوران برای بازی های باقی مانده لیگ های مختلف حساسیت بیشتری نشان دهد تا تیم ها دچارشک و شبهه نشوند.

برنامه بازی های هفته بیست و هفتم تیم های مدعی لیگ یک

بازی های هفته بیست هفتم لیگ دسته یک از یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ با ۲بازی آغاز می شود و طی آن تیم نفت مسجد سلیمان مدعی در خانه پذیرای تیم مس شهر بابک کرمان است که در حاشیه امنیت قرار دارد و هفت بازی دیگر هم دوشنبه بیست و هفتم فروردین برگزار می شود و بدین ترتیب خیبر خرم آباد در تهران با سایپا بازی دارد، داماش گیلان در حال سقوط میزبان چادرملو یزد است و فجرسپاسی هم در ورزشگاه حافظیه به مصاف تیم سختکوش آریو اسلامشهر تهران که در جدول در حاشیه امنیت قرار دارد، می رود و پرونده هفته بیست و هفتم بسته خواهد شد.

در رقابت های لیگ دسته یک فوتبال جام آزادگان ۱۸ تیم حضور دارند که پس از ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جدول رده بندی جواز شرکت در رقابت های لیگ برتر دوره بیست و چهارم را به دست خواهند آورد و سه تیم انتهای جدول هم راهی لیگ دسته دوم می شوند.

7474