بازیکنان تیم ملی فوتسال در جام ملت های آسیا را بیشتر بشناسید

بازیکنان تیم ملی فوتسال در جام ملت های آسیا را بیشتر بشناسید

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتسال ایران آماده‌ است تا قهرمانی جام ملت‌های فوتسال آسیا را از ژاپن پس بگیرد.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا،‌ تیم ملی فوتسال ایران از ۳۰ فروردین در تایلند رقابت‌ خود را در جام ملت‌های آسیا شروع خواهد کرد؛ رویدادی که برای شاگردان وحید شمسایی؛سرمربی تیم ملی فوتسال، یک تیر و دو نشان محسوب می‌شود زیرا آنها می‌توانند علاوه بر کسب مجوز حضور در جام جهانی، قهرمانی را نیز از ژاپن پس بگیرند. ایران در این رقابت‌ها با تیم‌های کویت، افغانستان و بحرین همگروه است.

شمسایی برای حضور در این مسابقات نام ۱۴ بازیکن را اعلام کرد؛ باقر محمدی، سعید مومنی، علی خلیلوند، علیرضا رفیعی‌پور، محمد حسین درخشانی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، مسلم اولادقباد، سعید احمد عباسی، سالار آقاپور، مهدی کریمی، علی اکرمی، مسعود یوسف و بهروز عظیمی بازیکنان تیم ایران در جام ملت‌ها هستند.

در این گزارش می‌خواهیم با ۱۴ بازیکن تیم ملی آشنا شویم.

باقر محمدی

محمدی در جام جهانی لیتوانی پس از اخراج علیرضا صمیمی در دیدار برابر آمریکا، درون دروازه قرار گرفت و توانست عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد. او در ادامه جام نیز روند خوب خود را ادامه داد و بعد از این رقابت‌ها با کنار رفتن صمیمی و سپهر محمدی، به دروازه‌بان اول تیم ملی تبدیل شد.

این گلر ۳۲ ساله در فصلی که گذشت نیز با تیم گیتی‌پسند موفق به قهرمانی در لیگ برتر شد و رکوردهای زیادی را جابجا کرد. او حالا به دروازه‌بانی مطمئن برای تیم تحت هدایت شمسایی تبدیل شده است و می‌تواند تا چند سال آینده دروازه‌ ایران را بیمه کند.

سعید مومنی

مومنی پس از تغییر نسل دروازه‌بان‌های تیم ملی توانست با عملکرد خوب، پای ثابت دعوت به تیم ملی باشد. او هم اکنون دروازه‌بان تیم کراپ الوند است. مومنی ۳۱ ساله در سال‌های اخیر پستی و بلندی‌های زیادی داشت اما در لیگ برتری که گذشت توانست اعتماد شمسایی را جلب کند و به لیست نهایی تیم ملی راه یابد.

محمدرضا سنگ‌سفیدی

سنگ سفیدی ۳۴ ساله، یکی از باتجربه‌های تیم ملی فوتسال به شمار می‌آید. این بازیکن نام‌آشنا چندین سال است که در لیست‌های تیم ملی حضور دارد و جام‌های مختلفی را با این تیم تجربه کرده است. سنگ سفیدی در فصلی که گذشت کاپیتان گیتی‌پسند بود و با این تیم عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد.

این بازیکن در جام ملت‌های دوره قبل به دلیل مصدومیت در لحظه آخر از لیست تیم ملی خط خورد و نتوانست تیم ملی را همراهی کند. او حالا انگیزه زیادی برای قهرمانی در جام ملت‌ها دارد و می‌تواند در پست عقب‌گیر یکی از مهره‌های تعیین‌کننده برای تیم ایران باشد.

علیرضا رفیعی‌پور (سمت راست) و محمدحسین درخشانی (سمت چپ)

علیرضا رفیعی‌پور

رفیعی‌پور یکی دیگر از بازیکنان شمسایی در پست عقب‌گیر است. او نیز در فصلی که گذشت، یکی از مهره‌های تاثیرگذار در قهرمانی گیتی‌پسند بود. او با ۳۰ سال سن حالا یکی از باتجربه‌های تیم ملی به شمار می‌رود. رفیعی‌پور از زمان سیدمحمد ناظم‌الشریعه وارد تیم ملی شد و حالا می‌خواهد با شمسایی به قهرمانی جام ملت‌های آسیا برسد. این بازیکن سابقه حضور در لیگ‌های کشورهای شرق آسیا را نیز در کارنامه دارد.

محمدحسین درخشانی

درخشانی بازیکنی است که هم می‌تواند در پست عقب‌گیر بازی کند و هم می‌تواند در پست فلنک (گوشه) سمت چپ جای بگیرد. او در فصلی که گذشت موفق به کسب عنوان آقای گلی شد و نقش مهمی در قهرمانی گیتی‌پسند داشت. این بازیکن ۳۱ ساله جزو باتجربه‌های تیم ملی است و در سالیان اخیر نیز در جمع بازیکنان ثابت اردوهای تیم ملی بوده است و حالا نیز می‌تواند در قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا نقش ویژه‌ای داشته باشد.

علی‌اصغر حسن‌زاده

بدون شک پرافتخارترین بازیکن ایران و دیگر بازیکنان تیم‌های حاضر در جام ملت های آسیا، علی‌اصغر حسن‌زاده است. این بازیکن ۳۶ ساله در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ ، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از سوی ای‌اف‌سی به عنوان بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا برگزیده شد و حالا با کوله باری از تجربه می‌خواهد در قهرمانی ایران در آسیا نقشی تعیین‌کننده‌ داشته باشد.

حسن‌زاده در جام ملت‌های دوره قبل در تیم ملی حضور نداشت و حالا انگیزه زیادی برای قهرمانی ایران دارد. او در پست فلنک سمت چپ بازی می کند و در تایلند بازوبند کاپیتانی را نیز به بازو می‌بندد. حسن‌زاده در فصلی که گذشت در تیم مس سونگون بازی کرد و با این تیم نتوانست قهرمانی لیگ را به دست بیاورد.

مسلم اولادقباد

لژیونر فوتسال کشورمان که در تیم پالما اسپانیا بازی می‌کند، در این فصل به یکی از ستاره‌های این تیم تبدیل شد و توانست جایگاه خوبی در فوتسال اسپانیا برای خود دست و پا کند. او که به تازگی عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را از آن خود کرده است، حالا با انگیزه زیاد خود می‌خواهد برای پس گرفتن قهرمانی از سامورایی‌ها به تیم ملی کمک کند.

این ستاره ۲۸ ساله در پست فلنک سمت راست و چپ بازی می‌کند و با تکنیک بالای خود می‌تواند هر ساختار دفاعی محکمی را بهم بریزد. اولادقباد با مصدمیت به ایران برگشت و در لحظه آخر مجوز حضور در جام ملت‌ها را کسب کرد. او در بازی‌های ابتدایی تیم ملی در جام ملت‌ها کمتر بازی خواهد کرد تا با آمادگی بیشتر برای بازی‌های مرحله حذفی به میدان برود.

سالار آقاپور

بازیکن جوان و ۲۴ ساله تیم ملی فوتسال ایران در فصلی که گذشت برای تیم پالما به میدان رفت و توانست تجربه خوبی را در اسپانیا به دست آورد هرچند که این ستاره خیلی زود تصمیم به برگشت گرفت و نتوانست خود را با شرایط آنجا وفق دهد.

این ستاره جوان که از تیم مس سونگون به فوتسال ایران معرفی شد، در پست فلنک سمت چپ بازی می‌کند. او در دوره قبلی جام ملت‌های آسیا نقش مهمی در فینالیست شدن تیم ملی داشت و با تکنیک ناب خود بسیاری از مدافعان تیم‌های حرف را به چالش کشید. او حالا باید با تجربه‌ای بیشتر به تیم ملی برای رسیدن به قهرمانی در هفدهمین دوره جام ملت‌های فوتسال آسیا کمک کند.

علی اکرمی

اکرمی از آن دست بازیکنانی است که شمسایی در پروژه تغییر نسل او را به تیم ملی آورد و حالا این بازیکن جوان و تکنیکی می‌تواند ثمره صبر و اعتماد کادر فنی به بازیکنان جوان را به فوتسال آسیا نشان دهد. این بازیکن ۲۴ ساله در پست فلنک توانایی بازی در دو سمت را دارد و می‌تواند با تکنیک بالای خود به خوبی حریفانش را از پیش رو بردارد. اکرمی هم‌اکنون در تیم کراپ بازی می‌کند و در لیگ برتر نیز نمایش‌های بسیار خوبی از خود نشان داده است.

علی خلیلوند

این بازیکن ۲۶ ساله در فصلی که گذشت با تیم فوتسال سفیر گفتمان توانست عملکرد خوبی داشته باشد. از این رو این بازیکن مورد توجه کادرفنی تیم ملی قرار گرفت و در اردوی نهایی متصل به جام ملت‌ها موفق شد خود را به سرمربی تیم ملی تحمیل کند. او در پست فلنک سمت چپ بازی می‌کند و با توجه به قامت بلند خود می‌تواند توانایی‌های جالبی از خود نشان دهد. او در مسابقات کافا به عنوان یکی از ستاره‌های تیم ملی توانست نقش مهمی در قهرمانی ایران داشته باشد. این بازیکن به تازگی به گیتی‌پسند پیوسته است.

مهدی کریمی

بی‌شک کریمی در حال حاضر بهترین بازیکن چپ‌پای فوتسال ایران است. او چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی از بازیکنان تاثیرگذار است. کریمی ۲۷ ساله در فصلی که گذشت تا لحظات پایانی شانس آقای گلی داشت و موفق شد نقش ویژه‌ای در قهرمانی گیتی‌پسند در لیگ برتر داشته باشد.

این بازیکن در پست فلنک سمت راست بازی می‌کند. او یکی از بازیکنان محبوب شمسایی به شمار می‌رود و همواره در بازی‌های تیم ملی توانسته نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

مسعود یوسف

این بازیکن هم یکی دیگر از بازیکنان گیتی‌پسند به شمار می‌رود که توانسته با عملکرد خوب خود در لیست ۱۴ نفره شمسایی قرار بگیرد. یوسف بازیکن چپ‌پایی است که در پست فلنک سمت راست بازی می‌کند. این بازیکن ۲۳ ساله چند سالی است که به تیم ملی دعوت می‌شود و حالا برای درخشش در جام ملت‌ها انگیزه بسیاری زیادی دارد.

بهروز عظیمی

این بازیکن با ۲۲ سال سن جوان‌ترین بازیکن تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود. او در فصلی که گذشت برای تیم مس سونگون به میدان رفت و توانست نقش پررنگی در تیمش داشته باشد. عظیمی چپ پا توانایی بازی در پست فلنک سمت راست و پیوت (راس) را دارد و می‌تواند در هر دو پست از شوت‌های سنگین خودش استفاده کند.

سعید احمدعباسی

این بازیکن تنها بازیکن راس تخصصی ایران در جام ملت‌ها به حساب می‌آید و بار سنگینی روی دوش اوست. احمد عباسی که سابقه چندین آقای گلی در لیگ برتر را در کارنامه دارد، فصل گذشته به تیم آلبالی اسپانیا پیوست تا تجربه خود را در فوتسال جهان بیش از پیش افزایش دهد.

با توجه به مصدومیت حسین طیبی، او حالا باید جای خالی ستاره ایران را نیز پر کند. احمد عباسی با ۳۱ سال سن یکی از نقاط قوت تیم ملی در تایلند به حساب می‌آید و باید خواسته‌های شمسایی در پستی که سال‌ها سرمربی تیم ملی در آن گلزنی کرد را برآورده کند.

تیم ملی ایران ۳۰ فروردین باید در نخستین دیدار به مصاف افغانستان برود. شمسایی با ترکیبی از بازیکنان با تجربه و جوان پا به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا گذاشته است و می‌تواند با سلاح‌های پنهان خود که تیم‌های دیگر شناخت زیادی از آن‌ها ندارند، قهرمانی را از ژاپن پس بگیرد.

2636