آخرین وضعیت سهمیه لیگ های اروپایی در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا با توجه به صعود دورتموند

آخرین وضعیت سهمیه لیگ های اروپایی در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا با توجه به صعود دورتموند

پایگاه خبری فوتبالی- برتری دورتموند مقابل اتلتیکو مادرید جدول سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده را دچار تغییرات کرد.

به گزارش فوتبالی، با توجه به نتایج شب اول از دور برگشت مرحله ۱/۴ نهایی لیگ قهرمانان اروپا وضعیت سهمیه‌ اضافه‌ لیگ‌های اروپایی در فصل آینده رقابت ها تغییر پیدا کرد. با توجه به صعود دورتموند ۰.۴۲۸ امتیاز به رقابت های بوندس‌لیگا اضافه شد و به این ترتیب لیگ برتر انگلیس از کسب سهمیه‌ پنجم دور و دورتر شد.

 لیگ قهرمانان اروپا در سیستم جدید و از فصل ۲۵-۲۰۲۴ تغییراتی خواهد داشت به این ترتیب که تعداد تیم‌ها از ۳۲ به ۳۶ افزایش پیدا میکند و دور گروهی حذف شده و یک لیگ کلی تشکیل خواهد شد. هر تیم با ۸ حریف متفاوت روبرو شده و دیگر دور رفت و برگشت وجود ندارد. در نتیجه این رقابت ها صعود مستقیم ۸ تیم برتر جدول به دور حذفی اتفاق خواهد افتاد و سپس بین تیم‌های رده ۹ تا ۲۴ برای صعود به دور حذفی یک پلی‌آف برگزار می شود. اما سهمیه لیگ ها نیز متفاوت از روند فعلی خواهد بود به صورتی که ۱ سهمیه به کشور پنجم رنکینگ یوفا اضافه می شود و به ۲ لیگ برتر اروپایی که در رنکینگ فیفا بهترین ضرایب را داشته باشند هرکدام ۱ سهمیه اضافی تعلق میگیرد . به طور مثال اگر در رنکینگ نهایی هر فصل یوفا ، لیگ انگلیس و اسپانیا در رتبه اول و دوم باشند ، تیم پنجم هر لیگ سهمیه لیگ قهرمانان می گیرد که فعلا این اتفاق برای سری آ ایتالیا و بوندسلیگا آلمان رخ داده است.

۱۰۰۹