خبرگزاری وزارت ورزش: استقلال به هولدینگ خلیج فارس و پرسپولیس به کنسرسیوم بانکها واگذار خواهد شد

خبرگزاری وزارت ورزش: استقلال به هولدینگ خلیج فارس و پرسپولیس به کنسرسیوم بانکها واگذار خواهد شد

پایگاه خبری فوتبالی- با خبری که خبرگزاری وزارت ورزش و جوانان منتشر کرده است، به نظر می رسد پس از کش و قوس های فراوان و حذف های چند باره از آسیا و بحران های مختلف، مشکل مالکیت مشترک پرسپولیس و استقلال حل خواهد شد و طی روزهای آینده، این دو تیم پرطرفدار، مالکان جدید خود را خواهند شناخت. 

به گزارش فوتبالی، دیروز نامه رسمی عرضه 85 درصد از سهام پرسپولیس و استقلال منتشر شد و البته خبرگزاری برنا، خبرگزاری وزارت ورزش و جوانان خبر داد که بالاخره این دو تیم پر طرفدار از زیر سایه مالکیت مشترک آن هم توسط وزرات ورزش و جوانان خارج خواهند شد و مالکیت آن ها به بخش خصوصی واگذار خواهد شد تا مشکل حضور این دو تیم در آسیا از بین برود و پس از چند فصل، شاهد حضور هم استقلال و هم پرسپولیس در جام نخبگان آسیا باشیم.

البته هنوز این خبر رسمی به صورت رسمی اعلام نشده و به صورت غیررسمی اخبار درباره این واگذاری منتشر شده است اما خبرگزاری وزارت ورزش و جوانان دیروز خبر داد که استقلال به هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس و پرسپولیس به کنسرسیومی از بانکها واگذار خواهد شد.

آنطور که خبرآمده در جلسه دیروز مقرر شده مالکیت پرسپولیس به یک کنسرسیوم بانکی شامل بانکهای شهر، ملت، صادرات و بانک تجارت واگذار شود. آن هم بدین صورت که بانک شهر با 40 درصد سهام و دو صندلی در هیئت مدیره و سایر بانک ها هر کدام با 15 درصد و یک جایگاه مدیریتی ، اعضای جدید هیئت مدیره پرسپولیس خواهند بود.

استقلال هم به هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس منتقل خواهد شد. گفته می شود این انتقال برای دولت، بیش از 2 هزار میلیارد تومان آورده مالی خواهد داشت که هولدینگ خلیج فارس باید آن را بپردازد. نکته حایز اهمیت در این انتقال آن جاست که بر خلاف دفعات گذشته، این بار از بانک ها و هلدینگ، ضمانت نامه برای شرکت در مناقصه گرفته شده است تا واگذاری رسما انجام شود و این خبر خوبی برای هر دو باشگاه پرطرفدار پایتخت است.

به نظر می رسد هر دو واگذاری تا قبل از 5 اردیبهشت امسال انجام شود. باید دید این اتفاق چه زمانی خواهد افتاد و خبر رسمی این واگذاری چه زمانی اعلام خواهد شد. 

7899