گزارش ویژه/ روز ویژه هاشمی نسب روی نیمکت استقلال؛ تراژدی به درام تبدیل شد

گزارش ویژه/ روز ویژه هاشمی نسب روی نیمکت استقلال؛ تراژدی به درام تبدیل شد

پایگاه خبری فوتبالی- روز جمعه یک روز ویژه برای مهدی هاشمی نسب بود.

به گزارش فوتبالی، استقلال روز جمعه در هفته بیست و چهارم لیگ برتر موفق شد در ورزشگاه آزادی شمس آذر قزوین را شکست بدهد. این برد از این جهت اهمیت داشت که باعث شد استقلال 52 امتیازی شد و دوباره به صدر جدول برگشت و ابتکار عمل را در نبرد قهرمانی در دست گرفت.

یکی از نکات مهم این مسابقه غیبت جواد نکونام روی نیمکت استقلال و حضور مهدی هاشمی نسب به جای او بود. نکونام به دلیل دریافت کارت زرد در مسابقه قبلی مقابل آلومینیوم محروم شد و نمی‌توانست در بازی با شمس آذر روی نیمکت بنشیند.

یک روز قبل از این مسابقه پرسپولیس موفق شده بود در آبادان مقابل صنعت نفت به پیروزی 3 بر صفر برسد و موقتا به صدر جدول برسد. برای همین بازی استقلال مقابل شمس آذر اهمیت بسیاری پیدا کرده بود. چون استقلال برای این که به صدر برگردد باید شمس آذر را می‌برد.

اما غیبت نکونام باعث شده بود این تصور پیش بیاید که استقلال روز سختی در پیش خواهد داشت و به همین دلیل حضور هاشمی نسب روی نیمکت به جای نکونام معنای ویژه‌ای برای این مربی پیدا کرده بود. البته نکونام از روی سکوها هم کارش را انجام می‌داد اما هاشمی نسب کسی بود که لب خط می‌ایستاد و سوژه‌ دوربین‌ها شده بود.

بازی برخلاف تصورات اولیه کاملا به سود استقلال پیش رفت و آبی‌ها تا دقیقه 76 با 3 گل از حریف پیش افتادند. این طور به نظر می‌رسید که هاشمی نسب در اولین تجربه‌اش به عنوان نفر اول کادر فنی به یک موفقیت بزرگ دست پیدا می‌کند اما استقلال در دو دقیقه دو گل خورد.

هر لحظه امکان داشت استقلال گل سوم را هم بخورد و روز خوب استقلال و هاشمی‌نسب خراب شود اما هر طور که بود استقلالی‌ها اجازه زدن گل سوم را به بازیکنان شمس آذر ندادند. بازی با همان نتیجه 3 بر دو به سود استقلال تمام شد تا اولین تجربه هاشمی نسب به عنوان نفر اول کادر فنی روی نیمکت استقلال به هیجان‌انگیزترین شکل ممکن تمام شود.

اما دیدن هاشمی نسب به عنوان مربی کنار خط از یک جنبه دیگر هم اهمیت داشت. او سال‌‌ها پیش به عنوان فوق ستاره پرسپولیس توانست 4 بار دروازه استقلال را باز کند. آن روزها طرفداران پرسپولیس فکر می‌کردند سال‌ها بعد هاشمی نسب به عنوان مربی روی نیمکن تیم‌شان خواهد نشست.

اما او در یک انتقال جنجالی از پرسپولیس به صورت مستقیم راهی استقلال شد و توانست در دربی به پرسپولیس گل بزند. در همه این سال‌ها هاشمی نسب سعی کرد نشانه‌های پرسپولیسی بودنش را به فراموشی بسپارد و نشان بدهد یک استقلالیِ تمام‌عیار است. در این مدت او حتی وقتی در تیمی جز استقلال هم مربی بود حسابی به پرسپولیسی‌ها طعنه می‌زد. حالا هم که مربی استقلال است در این کار کوتاهی نمی‌کند.

دیدن هاشمی نسب روی نیمکت استقلال همانقدر که برای طرفداران این تیم لذت‌بخش است برای پرسپولیسی‌ها آزار دهنده و باورنکردنی است. پرسپولیسی‌ها وقتی که هاشمی نسب را در ترکیب تیم‌شان می‌دیدند او را در آینده روی نیمکت خودشان تصور می‌کردند اما او حالا روی نیمکت استقلال است و از این که پرسپولیسی‌ها فکر کنند او دشمن تیم‌شان است هیچ هراسی ندارد.

گزارش از سالار علیخواه

1359