ماکلله درگفت وگوباکاپ:از چاق شدن می ترسم/ورزشگاه خالی انرژی ام را گرفت

ماکلله درگفت وگوباکاپ:از چاق شدن می ترسم/ورزشگاه خالی انرژی ام را گرفت

هافبک اسبق تیم ملی فرانسه گفت: دوست ندارم چاق شوم و از چاق شدن می ترسم؛ می خواهم تا آنجا که می شود روی فرم باشم.

به گزارش کاپ، نوید استادرحیمی - کلود ماکلله، یک از بازیکنان حاضر در بازی ستارگان ایران و لالیگا بود. هافبک میانی کوتاه قامتی که از او به عنوان یکی از 5 خرید بزرگ آبراموویچ در چلسی یاد می کردند و یکی از ارکان تیم کهکشانی رئال بود؛ دیروز در ورزشگاه آزادی حضور داشت و مقابل ستارگان ایران بازی کرد.

در ادامه گفت و گوی خبرنگار کاپ با کلود ماکلله را می خوانید:

*کلود، از ایران بگو و اینکه چه شناختی از کشور ما داشتی.

راستش اطلاع زیادی از کشور شما نداشتم. ایران را می شناختم. از جام جهانی 98 ایران را شناختم اما زیاد و با جدیت فوتبال شما را دنبال نکردم. البته در جام جهانی 2014 هم عملکرد خوبی داشتید اما از گروه تان صعود نکردید.

*با اینکه حدود 5 سال است از فوتبال خداحافظی کردی اما آمادگی بدنی ات فوق العاده است.

بله. درست است که فوتبال حرفه ایم را کنار گذاشته ام اما دلیل نمی شود تمرین کردن را ترک کنم. من عاشق ورزش هستم. دوست ندارم چاق شوم و از چاق شدن می ترسم. می خواهم تا آنجا که می شود روی فرم باشم.

*اما برعکس تو ستارگان قدیمی ایران زیاد، به این مساله توجه نمی کنند و از اضافه وزن رنج می برند.

فوتبال ورزش سختی است و در دوران حرفه ای باید خیلی مسائل را رعایت کنید. نه تنها ستارگان شما بلکه خیلی از ستارگان قدیمی جهان هم همینگونه هستند. آنها بعد از دوران بازیگری خود دیگر به بالانس وزن خود اهمیت نمی دهند و این یک امر طبیعی است.

*برای بازی خداحافظی جواد نکونام دعوت شده بودی اما خبری از او نبود. تعجب نکردی؟

من با نکونام برخوردی نداشتم. اما می دانستم که قرار است بازی خداحافظی او برگزار شود. با این حال تعجب کردم که چرا نیامد. بقیه هم تیمی های من هم متعجب شده بودند. با این حال ما وظیفه مان بود طبق قراری که گذاشته بودیم به اینجا بیاییم و آمدیم. امیدوارم نکونام هم موفق باشد.

*سال گذشته در بازی ستارگان جهان و ستارگان ایران ورزشگاه تقریبا پر بود اما در بازی شما این اتفاق نیفتاد. انتظار نداشتی تماشاگر کمی به ورزشگاه بیاید؟

خیر. سالگادو و سانز به من گفته بودند که تماشاگران زیادی به ورزشگاه آزادی خواهند آمد و خیلی هیجان زده بودم. اما وقتی ورزشگاه تقریبا خالی را دیدم انرژی ام کم شد. ورزشگاه به این بزرگی تماشاگران بیشتری را باید در درون خودش داشته باشد. اما امیدوارم توانسته باشیم برای همین تعداد از تماشاگران هم خاطره خوبی رقم زده باشیم.

*نتیجه جالبی هم بدست آمد؛ 4-1.

در این بازی نتیجه چندان اهمیت ندارد. این جور مسابقات سمبلیک است اما به هر حال از این برد خوشحالیم. من همچنان هم دوست دارم به عنوان یک برنده از زمین خارج شوم. حتی در این بازیهای دوستانه.

*از این بازی دور شویم.فرانسه میزبان یورو ود اما قهرمان نشد.

بله. این اتفاق نیفتاد و مردم فرانسه هم بسیار ناراحت شدند اما تیم ما تا فینال خوب پیش رفت و مقابل پرتغال هم باید برنده می شدیم. عملکرد خوب پاتریسیو و کم دقتی بازیکنان مانع از این اتفاق شد. حالا باید برای جام جهانی روسیه تلاش کنیم و یورو را فراموش کنیم و از آن درس بگیریم.

*به عنوان سوال پایانی از رئال مادرید، چلسی و پاریسن ژرمن. آخرین تیمهایی که در آنها بزای کردی بگو و اینکه طرفدار کدامشان هستی؟

من با این سه تیم و همچنین نانت و مارسی و سلتاویگو خاطرات خوب بو بد زیادی داشتم. حضور در رئال مادرید برای هر بازیکنی یک افتخار بزرگ به حساب می آید و بدون شک حضور در این تیم با ستارگان فراوانش فوق العاده بود. از طرفی انتخاب چلسی هم بسیار برایم خوب بود و تجربه حضور در لیگ جزیره را هم پیدا کردم. من بازی تمام این تیم ها را دنبال می کنم ولی رئال مادرید را بیش از بقیه دوست دارم.

*حرف پایانی و اینکه حرف فارسی یاد گرفتی؟

زبان شما سخت است و چیزی نتوانستم یاد بگیرم اما دوست دارم یک بار برای تفریح به ایران بیایم.