اینفانتینو ممکن است تعداد تیم های جام جهانی را گسترش دهد

اینفانتینو ممکن است تعداد تیم های جام جهانی را گسترش دهد

رئیس فدراسیون فوتبال، جیانی اینفانتینو، پس از افزایش موفقیت آمیز تعداد تیم ها در یورو 2016، از امکان 40 تیمی کردن مسابقات جام جهانی خبر داد.

 

اینفانتینو اظهار کرد نمایش تیم های کوچک در یورو 2016، که برای اولین بار با 24 تیم برگزار می شد، احتمال افزودن هشت تیم ملی دیگر به مسابقات جام جهانی را تقویت کرده است.

 

او در مصاحبه با بلیک، از فشار کشورهای عضو فیفا برای افزایش تیم های این تورنمنت برجسته که هر چهار سال یک بار برگزار می شود، پرده برداشت:

تغییر تعداد تیم های جام جهانی از 32 تیم به 40 تیم، عالی است اما هنوز هدف اصلی فیفا، توسعه ی فوتبال در سراسر جهان است. پس تبلیغات روی این مسئله هزینه های فراوانی دارد.

 

این مرد 46 ساله که ماه قبل اساسنامه اخلاقی فیفا را زیر پا گذاشته بود، همچنین اظهار داشت که مسابقات فوتبال المپیک نیاز به بازنگری دارد :

مسابقاتی که در آن هر تیمی تنها حق استفاده از سه بازیکن بالای 23 سال را داشته باشد، از سایر مسابقات فوتبال اعتبار کمتری دارد. در واقع، این مشکل و مسئله ای حساسیت برانگیز است که باید به همراه کمیته المپیک در مورد آن تصمیماتی صادر کنیم.

 

این مسابقات، شکل و هویت بخصوص خود را ندارد و اینکه در ابتدا زیر 23 سال بود و سپس بازیکنان اضافی به تیم ها اضافه شدند راه حل خوبی نبود.

 

همچنین تقویم فیفا بسیار فشرده است. در این مورد هم باید بصورت جدی بحث شود. اما در مقابل، مسابقات فوتبال زنان در المپیک، بسیار باشکوه است.