اینفانتینو دست بردار نیست/ جدیت فیفا برای برگزاری هر 2 سال یک‌بار جام‌جهانی

اینفانتینو دست بردار نیست/ جدیت فیفا برای برگزاری هر 2 سال یک‌بار جام‌جهانی

پایگاه خبری فوتبالی - برنامه برگزاری دو ساله جام جهانی به طور جدی هنوز از سوی فیفا دنبال می شود و سران این نهاد باور دارند که این کار مناسب و قابل اجرا می باشد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های اروپایی، با وجود انتقادهای زیاد به برگزاری دو ساله جام جهانی به جای هر چهار سال، جیانی اینفانتینو، ریاست فیفا هنوز به این تغییر پایبند است و این طرح روز دوشنبه در نشست فیفا که با حضور بیش از 200 تن از اعضای آن برگزار شد، بار دیگر مورد تایید قرار گرفت. اینفانتینو در این مورد می گوید: "این کار قابل اجرا است و برای همه سودمند خواهد بود، جام جهانی 2 ساله موضوعی است که در آینده بیشتر در مورد آن صحبت خواهد شد."

کمیته ای در فیفا شرایط و امکان سنجی برگزاری جام جهانی در سال 2024 (مردان) و 2023 (زنان) را بررسی کرده و گزارش آن را روز دوشنبه به فیفا ارائه داده است. اتحادیه فوتبال اروپا و آمریکای جنوبی از مخالفان این طرح می باشند.

یکی از موضوعاتی که اینفانتینو به‌ عنوان دلیل این طرح بازگو می کند، شانس بیشتر کشورها برای حضور در این رویداد جهانی است: "نمی توان به بقیه دنیا (تیم های غیر حاضر) بگوییم پول بدهید و فوتبال تماشا کنید؛ این گونه چندین کشور شانس بیشتری برای حضور در جام جهانی خواهند داشت. من به عنوان رئیس فیفا وظیفه دارم برای همه کار کنم و آن چه که برای فوتبال خوب است را انجام دهم."

اینفانتینو یکی از دلایل مخالفت اروپایی ها را عدم آگاهی از آخرین مطالعات و شرایط برگزاری می داند؛ نیاز به توضیح است که بررسی های فیفا نشان می دهد برگزاری دو ساله می تواند درآمد 4.4 میلیارد دلاری را در دوره کوتاه تری به همراه داشته باشد.

9404