پیش بازی دورتموند - شالکه؛ زنبورها در بدترین شرایط به دربی روهر رسیدند

پیش بازی دورتموند - شالکه؛ زنبورها در بدترین شرایط به دربی روهر رسیدند

وبسایت رسمی برنامه نود - در حساس ترین بازی هفته نهم بوندس لیگا تیم های دورتموند و شالکه به مصاف هم خواهند رفت.به گزارش وبسایت نود، دورتموند در هفته نهم بوندس لیگا باید در دیداری حساس به مصاف شالکه برود. این بازی یکی از حساس ترین بازی های بوندس لیگا محسوب می شود و به دربی روهر معروف گشته است. این بازی روز شنبه و از ساعت 20 به وقت ایران در ورزشگاه زیگنال ایدوناپارک شهر دورتموند آغاز خواهد شد. قضاوت این بازی برعهده دکتر فلیکس بریش، وکیل 41 ساله مونیخی خواهد بود.

وضعیت کلی دو تیمدورتموند: اوضاع تیم توخل در بوندس لیگا زیاد جالب نیست و فصل به خوبی برای آن ها در حال گذر نیست. در 3 بازی اخیر در بوندس لیگا زردپوشان بردی کسب نکرده اند و هفته گذشته در لحظات پایانی از شکست مقابل اینگول اشتات رهایی یافتند. در وسط هفته گذشته در دی اف بی پوکال تیم توخل در ضربات پنالتی موفق به شکست دادن یونیون برلین شد. البته یکی از دلایل افت دورتموند در چند هفته اخیر را می توان مصدومیت های پیاپی بازیکنان این تیم دانست که توخل را مجبور به دست کاری ترکیب تیمش در هر بازی می کند. دورتموند تا پایان هفته هشتم بوندس لیگا 14 امتیاز کسب کرده و در رده هفتم جدول قرار گرفته است.شالکه: پس از کسب 5 باخت در 5 هفته ابتدایی بوندس لیگا، تیم مارکوس واینتسیرل در 6 بازی اخیر شکست نخورده است. هفته گذشته شالکه موفق شد در فلتینس آرنا 3-0 ماینتس را شکست دهد و بعد از آن در بازی جام حذفی 3-2 نورنبرگ را در گروندیک آرنا شکست داد و به دور بعدی رقابت ها راه یافت. شالکه با کسب دو برد و یک تساوی در 3 هفته اخیر توانسته خود را از ته جدول جدا کند و تا رده چهاردهم بالا بیاید.

غایبین دو تیمدورتموند: بندر، دورم، سوبوتیچ، مور، رویس، اشملتسرشالکه: امبولو، سام، کوکه، ولنرویتر

نکات ویژه بازی♦برای دومین بار تحت هدایت توخل دورتمون در 3 بازی متوالی بردی کسب نکرده است. آخرین بار که آن ها در 4 بازی پیاپی برد کسب نکردند یورگن کلوپ روی نیمکت این تیم می نشست.♦ شالکه در 3 بازی آخر بعد از لایپزیگ و هافن هایم بهترین عملکرد را داشته است و دورتموند در این بین سیزدهم است.♦ شالکه در بین تیم های بوندس لیگا در 3 بازی آخر لیگ بیشترین گل را به ثمر رسانده است (8 گل).♦ کلاس یان هونتلار در بازی های مقابل دورتموند 5 گل برای شالکه به ثمر رسانده است و در تاریخ این باشگاه رکورد دار است. ♦ دو تیم تاکنون 88 بار در بوندس لیگا به مصاف هم رفته اند که دورتموند 30 برد و شالکه 32 برد کسب کرده اند. 26 بازی هم با تساوی پایان یافته است.♦ لوتار امریش با زدن 10 گل در دربی روهر رکورد دار است.♦ دو باشگاه در تاریخ خود 171 با باهم دیدار کرده اند که سهم شالکه 67 برد و سهم دورتموند 60 برد بوده و 43 بازی هم با تساوی همراه بوده است.

ترکیب دو تیم و آمار بازی 

7899