درگذشت طراح کاپ قهرمانی جهان و پیام رسمی اینفانتینو

درگذشت طراح کاپ قهرمانی جهان و پیام رسمی اینفانتینو

وبسایت رسمی برنامه نود - طراح کاپ قهرمانی جام جهانی در سن 95 سالگی درگذشت.

به گزارش وب سایت نود، جیانی اینفانتینو رئیس فیفا در پیامی نسبت به طراح کاپ قهرمانی جام جهانی ادای احترام کرد.

سیلویو گاتزیانیا طراح کاپ قهرمانی جام جهانی در سن 95 سالگی درگذشت. به همین منظور، جیانی اینفانتینو گفت که دنیای فوتبال نسبت به خالق طرح کاپ قهرمانی جام جهانی ادای احترام می کند و از مرگ این هنرمند برجسته عمیقاً ابراز تأسف می نماید. این طراح ایتالیایی روز دوشنبه در شهر میلان در خانه شخصی خود درگذشت.  به گزارش منتشر شده در روزنامه گاتزا دلا اسپورت، گاتزیانیا یکی از مشهورترین مجسمه سازهای چند دهه اخیر بوده که در طراحی بسیاری از کاپ های قهرمانی شامل کاپ یوفا و سوپر کاپ یوفا مشارکت داشته است. بهترین یادبود از این طراح و مجسمه ساز مشهور ایتالیایی، کاپ قهرمانی جام جهانی است که جایگزین کاپ اصلی و اولیه آن یعنی کاپ ژول ریمه شد که برای همیشه به کشور برزیل، برنده سه این کاپ قهرمانی، اهدا شد. پس از آن بود که سیلیویو گاتزیانیا کاپ قهرمانی فعلی را طراحی کرد و نام خود را در تاریخ جام های جهانی ماندگار ساخت. اینفانتینو رئیس فیفا در پیامی نسبت به این مجسمه ساز بزرگ ادای احترام کرد و مرگ این مجسمه ساز را غم بزرگی برای دنیای فوتبال دانست.

با غم و اندوه فراوان، خبر مرگ سیلویو گاتزیانیا را شنیدم. او خالق کاپ قهرمانی بود که بدون شک زیباترین نشان و علامتی است که فیفا می تواند برای جایزه های خود داشته باشد. کاپ قهرمانی جهان جایزه ای اسطوره ای برای بازیکنان و برای فوتبال دوستان است. از این اتفاق عمیقاً متأسفم و همدردی خود را با خانواده این هنرمند اعلام می کنم.

بنا به گفته کارشناسان، کاپ قهرمانی جهان با هدف اعلام پیام جهان شمول بودن این رویداد و اعلام جشن و سرور در تمام جهان طراحی شده و وزن تقریبی آن شش کیلوگرم می باشد.

2081