زیدان: در همه زمینه ها ضعیف عمل کردیم و مسئولیت آن با من است؛ بازی عجیبی بود

زیدان: در همه زمینه ها ضعیف عمل کردیم و مسئولیت آن با من است؛ بازی عجیبی بود

وبسایت رسمی برنامه نود - به دنبال تساوی 3-3 رئال مادرید مقابل لژیاورشو در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، زین الدین زیدان در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، تیم زیدان در حالی به تساوی 3-3 رضایت داد که در ابتدا با نتیجه 2-0 پیش افتاده بود و حتی در آخرین ثانیه های بازی نیز یک بار توپ را به تیر دروازه حریف کوبیدند اما در نهایت با 8 امتیاز در رده دوم گروه F قرار گرفتند. زیزو در پایان بازی گفت:

بازی سختی بود چون هر زمان خارج از خانه دو گل به ثمر می رسانید معمولاً این امر می تواند باعث کنترل شما بر جریان بازی شود. اولین گل آنها مسیر بازگشت به جریان بازی را مهیا کرد. ما بدون جدیت، میل و حرکت بودیم. گاهی اوقات ممکن است از این نوع بازی های عجیب و غریب داشته باشید و ما باید صبور باشیم. نکته خوب این است که شکست نخوردیم و حالا روی بازی بعدی تمرکز می کنیم. برنامه ما این بود که در مقاطع پایانی مسابقه با 3 مدافع بازی کنیم که با حمایت بازیکنان خط میانی همراه باشد. می خواستیم در این دیدار پیروز شویم و هر زمان که با سه بازیکن در خط دفاعی بازی می کنید، خطر کرده اید. آنها گلزنی کردند و به گل تساوی دست یافتند. من از نتیجه 2-2 راضی نبودم و سعی کردم مسئله را حل کنم. بازی بسیار عجیبی بود.

آیا از نتیجه تعجب کردید؟

نه، با در نظر گرفتن نحوه پیش روی بازی، تعجب نکردم. اواخر بازی کمی عجیب بود، اما امشب نتیجه و روند مسابقه آنطور که امیدوار بودیم نشد. بازی پیچیده ای بود و شب سختی را پشت سر گذاشتیم.

شانس صدرنشینی در گروه:

این نتیجه حالا کار را برای ما سخت تر کرد، و هیچ شکی در این مورد وجود ندارد اما باید به پرتغال سفر کنیم و با حریف مهمی در زمین خود روبرو خواهیم شد. هنوز هم می توانیم صدرنشین گروه شویم و سعی در انجام این کار خواهیم داشت.

مهاجمان در کار های دفاعی کمک نمی کردند:

چیز های زیادی وجود دارد که ما باید نگاه مجددی به آن بیاندازیم. وقتی 2-0 پیش می افتید، لحظاتی هست که باید کمی بیشتر فکر کنید و به عنوان یک تیم جمع و جور تر باشید و ما امشب این کار را نکردیم. فضا های زیادی برای آنها خالی گذاشتیم. اما باید صبور باشیم، باید این بازی را فراموش کنیم و به بازی بعدی فکر کنیم.

شکنندگی دفاعی:

با قرار دادن سه مدافع در خط دفاعی ریسک کردیم، اما فکر نمی کنم دفاع شکننده ای داشته باشیم. شروع بسیار خوبی داشتیم، اما اگر از جدیت کافی برای حفظ سطح بازی تان برخوردار نباشید اوضاع سخت می شود. بعد از گل دوم، سطح شدت بازی ما افت کرد، آنها موفق به گلزنی شدند و بازی عوض شد. از عملکرد مدافعان راضی هستم چون این تنها به آنها بستگی نداشت.

می دانیم که باید بهتر شویم و باید این را نشان دهیم. باید به تلاش خود ادامه دهیم و سعی کنیم از عدم تکرار مجدد این اتفاق اطمینان حاصل کنیم. تقریبا در هر زمینه ای کاستی داشتیم، فاقد جدیت بودیم... به خصوص بعد از اینکه دو گل پیش افتادیم. و زمانی که شدت کار افت کند همیشه مستعد دریافت گل خواهید بود. همین. بازی پیچیده ای بود و من مسئول همه اتفاقاتی که رخ داد هستم. اگر نتوانید سطح جدیت لازم را به نمایش بگذارید، این اتفاقات در فوتبال رخ می دهند و حریفان ممکن است کار را برای شما سخت کنند. وقتی بازی 2-0 شد، آرام شدیم و این حس عجیبی است.

دو هافبک میانی از ابتدای بازی:

من به دنبال پیروزی در این مسابقه بودم. ما 2-4-4 بازی کردیم. این کار را در پیش فصل هم انجام داده بودیم و سیستمی است که با آن آشنا هستیم. در مقاطع آغازین بازی خوب جواب داد اما در ادامه اوضاع کمی سخت تر شد.

غیبت هواداران:

قطعاً تأثیر داشت اما بهانه ما نیست. بازی کمی عجیبی بود اما حالا نمی توانیم چیزی را تغییر دهیم. قبل از بازی هم می دانستیم که هیچ هواداری در ورزشگاه حضور نخواهد داشت و ما باید سطح بالای تمرکز خود را نشان دهیم. در ابتدای بازی این کار را کردیم اما تا آخر بازی مستمر نبود و برخی لحظات سخت را تجربه کردیم.

1771