زیدان: داشتن بهترین ترکیب دنیا کافی نیست؛ بیشتر از 30 سال با انتقادات زندگی کرده ام

زیدان: داشتن بهترین ترکیب دنیا کافی نیست؛ بیشتر از 30 سال با انتقادات زندگی کرده ام

وبسایت رسمی برنامه نود - زین الدین زیدان در آستانه دیدار ظهر فردای تیمش مقابل لگانس در رقابت های لالیگا، پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شد.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، در پایان هفته دهم، تیم رئال مادرید با کسب 24 امتیاز صدرنشین است و فردا در خانه میزبان لگانس خواهد بود تا این روند را ادامه دهد. زیزو در مورد مسابقه فردا گفت:

این هم بازی متفاوت دیگری است، اما سخت خواهد بود. لگانس تیمی است که خارج از خانه هم توپ را خیلی خوب به گردش در می آورد و می داند چطور بازی کند. باید بالاترین سطح تمرکز را داشته باشیم و بازی را جدی بگیریم. می خواهیم بازی بسیار خوبی ارائه کرده و تمام توان خود را به کار گیریم تا با اطمینان از عملکرد خود راضی باشیم. بازی روز چهارشنبه تمام شد و ما فقط به بازی فردا فکر می کنیم. کار روزمره ما در لالیگا است و امیدوارم فردا خوب بازی کنیم.

نمی دانم چرا استحکام دفاعی خود را از دست داده ایم. این بخشی از فوتبال است، گاهی اوقات لحظات سختی را سپری می کنید، اما نگرانی از این بابت ندارم. گل خوردن را دوست ندارم و بازیکنان هم مثل من هستند. این سؤال به همه مربوط است و همه می توانیم بهتر شویم. ما باید نگاه کنیم، به خصوص خودم، تا فردا با آرامش و اطمینان بازی کنیم تا آنها مقابل ما گلزنی نکنند.

بازگشت مودریچ و غیبت بنزما:

او در ترکیب قرار دارد و برنامه داریم که مدتی زمان بازی در اختیارش قرار دهیم، فردا خواهیم دید. مهمترین مسئله این است که مودریچ حس خوبی دارد و کاملاً بهبود یافته است. بنزما فردا غایب است. بعد از بازی مقابل لژیا ورشو در ناحیه لگن احساس ناراحتی کرد. نمی دانیم مشکل چیست اما کمی احساس ناراحتی می کرد و فردا در مورد او ریسک نخواهیم کرد.

یکی از 10 نامزد بهترین مربی سال فیفا:

به عناوین یا جوایز فکر نمی کنم، اما افتخار می کنم که در این لیست قرار دارم، چون به این معنی است که خوب کار می کنیم. در حال حاضر، باید همچنان نشان دهم که چه کار می توانم انجام دهم. وقتی بازی بدی پشت سر می گذارید، همه انتقاد می کنند اما نه انتقادات و نه تمجید ها تغییری در من ایجاد نخواهد کرد. این کار سخت و پیچیده است، اما دوستش دارم و این مسئله اصلی است.

من اینجا هستم تا به سؤالات شما پاسخ دهم اما به دنبال بهانه نیستم. باید درون زمین کار کنیم و سعی کنیم تا مطمئن شویم که فردا گل نخواهیم خورد بلکه به گل خواهیم رسید. این چیزی است که همه ما روی آن تمرکز کرده ایم، به خصوص بازیکنان. گاهی اوقات بازی هایی مثل این برای شما خوب هستند چون می دانیم که هر روز برای چه کاری تلاش می کنیم، فصل طولانی و راه بسیار سخت است. می دانم که بهترین ترکیب دنیا را در اختیار دارم اما این کافی نیست. ما باید به میدان برویم و 90 دقیقه با تمام قدرت بازی کنیم. سخت ترین قسمت کار ما، داشتن ثبات و تداوم است.

تساوی مقابل لژیا ورشو:

همیشه انتقاداتی خواهد بود. تنها چیزی که به آن علاقه دارم، عبور از این مسابقه و تمرکز روی دیدار فرداست. گاهی اوقات هیچ چیز بعد از گذشت نیم ساعت که خوب بازی می کردیم، خوب پیش نمی روند. بازی عجیبی بود و حالا بیشتر از 30 سال است که با انتقادات زندگی می کنم، بنابراین می دانم که تغییری نخواهد کرد. تنها کاری که می توانم بکنم، بهبود بخشیدن عملکرد تیم است، نه بیشتر. بدیهی است که باید پیشرفت کنیم. قبل از کسب 4 تساوی پیاپی، چند بازی خوب انجام داده بودیم و قبل از این تساوی هم همینطور بود.

خامس:

هر بازیکن ویژه است. سعی می کنم به گروه نشان دهم که همه مهم هستند. خامس کمتر بازی می کند، اما بازیکن مهمی است. او به ما کمک می کند و می دانم که می خواهد بیشتر بازی کند، همه این را می خواهند، اما من با در نظر گرفتن شرایط هر مسابقه تیم را انتخاب می کنم. هرکس حق دارد که نظرات خود را بیان کند اما من چیز بیشتری برای گفتن در این رابطه ندارم. فقط امیدوارم که دقایق بازی بیشتری به دست آورد.

1771