منچستر یونایتد 1 - 1 آرسنال؛ نبرد پروفسور و آقای خاص برنده نداشت

منچستر یونایتد 1 - 1 آرسنال؛ نبرد پروفسور و آقای خاص برنده نداشت

وبسایت رسمی برنامه نود - آرسنال در لحظات پایانی، با تنها ضربه درون چارچوب خود، به گل رسید تا از شکست در مقابل یونایتد نجات پیدا کند.

به گزارش وبسایت نود، منچستر یونایتد در دیداری که شایستگی کسب سه امتیاز را داشت، در لحظات پایانی گل تساوی را دریافت کرد تا برای سومین مسابقه متوالی در خانه در لیگ برتر، به تساوی برسد. آرسنال در این مسابقه فقط و فقط یک ضربه درون چارچوب داشت که ژیرو تنها فرصت این تیم را در دقیقه 89 تبدیل به گل کرد تا ونگر از یک شکست دیگر مقابل یونایتد و البته مورینیو، فرار کند.

در اولین مسابقه از هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس، منچستر یونایتد در الدترافورد میزبان آرسنال بود. قضاوت این بازی برعهده مارینه بود. دو تیم با این ترکیب روانه میدان شدند. مهمترین غایب آرسنال بیرین بود ولی یونایتد، زلاتان، اسمالینگ، بایی را در ترکیب 18 نفره نداشت و رونی هم نیمکت نشین بود.

منچستر یونایتد

ده خیا، والنسیا، جونز، روخو، دارمیان، کریک، هررا، پوگبا، مارسیال، ماتا، رشفورد

ذخیره ها: رومرو، رونی، ممفیس، یانگ، اشنایدرلین، بلیند، لینگارد

آرسنال

چک، ینکینسون، موستافی، کوشیلنی، مونرئال، کوکلین، ال ننی، والکات، اوزیل، رمزی، سانچز

ذخیره ها: اوسپینا، گیبز، گابریل، ژاکا، چمبرلین، ژیرو، یوبی

نیمه اول این دیدار خیلی جذاب و پرسرعت نبود. یونایتد بازی را بهتر شروع کرد، اما بعد از گذر از دقایق ابتدایی، آرسنال مالک توپ شد و یونایتد عقب تر نشست. اما توپچی ها در خلق موقعیت کاملاً ناکام بودند و یونایتد با یک دفاع منطقی و حساب شده، کار را برای عناصر هجومی آرسنال سخت کرد. در نیمه اول اثری از سانچز، اوزیل، رمزی و والکات در میدان دیده نشد. آرسنالی ها نه تنها به موقعیت گل نرسیدند، بلکه شوت درون چارچوب هم نداشتند.

در آن سمت، یونایتد از دقیقه 30 دوباره به دروازه حریف فشار آورد. مارسیال طی دو صحنه دروازه چک را تهدید کرد که هیچ یک به گل نیانجامید. در یک صحنه دیگر نیز پاس خوب پوگبا به ماتا رسید و ضربه بغل پای ستاره اسپانیایی، با واکنش بهتر چک همراه شد.

دقیقه 35: صحنه مشکوک درون محوطه جریمه، پنالتی اعلام نشد. دقیقه 35 بازی بود که والنسیا درون محوطه جریمه آرسنال نفوذ کرد، مونرئال او را متوقف کرد، اما داور نقطه پنالتی را نشان نداد، تصمیمی که با اعتراض مورینیو همراه شد.

در نهایت نیمه نخست بازی، در حالی پایان یافت که آرسنال بیشتر مالک توپ بود، اما موقعیت های یونایتد نسبت به حریف، کاملاً بهتر بود.

یونایتد در نیمه دوم بازی را بهتر شروع کرد، آن ها مالکیت توپ را از آرسنال گرفتند و توپچی ها تا اواسط نیمه دوم، کم اثر ظاهر نشان دادند. مورینیو دست به دو تعویض زد و بلیند و رونی جایگزین دارمیان و مارسیال شدند. یونایتد در نیمه دوم بیشتر میل به هجوم داشت و در یک سوم دفاعی آرسنال توپ را به حرکت در آورد تا اینکه بالاخره به گل رسید.

دقیقه 68: خوان ماتا بار دیگر ارزش های خود را در یک مسابقه بزرگ نشان داد. حرکت ترکیبی از جناح راست با فرار هررا همراه شد، او توپ را به بیرون فرستاد و ماتا حاضر و آماده دروازه چک را گشود.

بعد از این گل، ونگر، هر دو هافبک میانی خود را بیرون کشید و ژیرو و ژاکا وارد زمین شدند. در دقایق پایانی نیز ینکینسون که نمایش خوبی نداشت، تعویض شد و چمبرلین جای او را گرفت. ازقضا همین تعویض ها بودند که سرنوشت بازی را رقم زدند.

دقیقه 89: فرار چمبرلین از جناح راست با سانتر عالی او روی دروازه همراه شد و ژیرو با یک ضربه سر تمام کننده، بازی را به تساوی کشاند.

به این ترتیب آرسنال در روزی که تنها یک ضربه درون چارچوب داشت، به یک گل رسید تا در لحظات پایانی، امتیازی شیرین را به دست آورد و ونگر این بار بازنده الدترافورد را ترک نکند. مورینیو با این تساوی، برای سومین بازی پیاپی خانگی در لیگ برتر، بردی را کسب نکرد.

 دانلود خلاصه بازی منچستر یونایتد 1-1 آرسنال

2021