یحیی توره: می خواهم در منچستر سیتی تاریخ ساز شوم؛ کار پپ در انگلیس سخت تر از اسپانیاست

یحیی توره: می خواهم در منچستر سیتی تاریخ ساز شوم؛ کار پپ در انگلیس سخت تر از اسپانیاست

وبسایت رسمی برنامه نود - هافبک آفریقایی منچستر سیتی می گوید پپ گواردیولا کم کم جایگاهش را در فوتبال انگلیس تثبیت می کند.

به گزارش وب سایت نود، یحیی توره هافبک تیم فوتبال منچستر سیتی می گوید تکرار موفقیت های تیم فوتبال بارسلونا در لیگ برتر انگلیس کار بسیار دشواری است اما این بازیکن به کار سرمربی خود اعتماد دارد.

پپ گواردیولا سرمربی سابق تیم فوتبال بارسلونا که طی چهار سال حضورش در این تیم به سه قهرمانی لالیگا و دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافت، پس از شروع موفقی که لیگ برتر انگلیس همراه با منچستر سیتی داشت، اکنون در رده سوم رقابت های لیگ برتر انگلیس قرار گرفته است. یحیی توره هافبک ساحل عاجی این تیم در مورد پپ گواردیولا سرمربی سابق و فعلی خود می گوید:

به نظرم پپ الان مشاهده کرده که بازی در لیگ برتر به لحاظ فیزیکی تا چه اندازه مشکل است اما او فرد بسیار باهوشی ست که فوتبال را به خوبی درک می کند. او همیشه به دنبال پیروزی و فتح لیگ است اما او متوجه شده که فوتبال و پیروز شدن در لیگ برتر انگلیس پیچیده تر است زیرا در فوتبال انگلیس باید به خصوص بر روی توپ های برگشتی دوم و سوم بسیار عالی عمل کنیم. ایده سرمربی ما اینست که باید مثل بارسلونا باشیم. رسیدن به این مهم بسیار سخت است اما با کار و تلاش زیاد به همین مسیر ادامه خواهیم داد.

توره در پایان رقابت های این فصل قراردادش با منچستر سیتی به پایان می رسد، اما اظهار داشته که کار ناتمامی در منچستر سیتی دارد و در ادامه گفت:

به این باشگاه آمدم تا تاریخ سازی کنم. می خواهم این باشگاه را تغییر دهم. و می خواهیم این باشگاه بزرگتر از منچستر یونایتد شود. می دانم برای این کار زمان زیادی لازم است اما رسیدن به این مهم رؤیای من است. من بسیار خوش شانس بودم که در باشگاه های بزرگی بازی کردم باشگاه هایی نظیر بارسلونا، المپیاکوس و.... این تیمها همیشه در لیگ قهرمانان اروپا بازی می کنند. اما داستان منچستر سیتی فرق می کند. اوضاع در حال تغییر است و من از این بابت خوشحالم. تیم ما هر سال درکورس قهرمانی لیگ برتر است و البته هر سال که نتوانیم قهرمان شویم، مدیر باشگاه پول بیشتری را در باشگاه سرمایه گذاری می کند تا بتوانیم بازیکنان بیشتری را در اختیار گرفته و تیم بهتری شویم. این همان چالشی است که من دوست دارم و عاشق آن هستم. می خواهم کار خیلی مهمی در این باشگاه انجام دهم. من قبلاً دو عنوان قهرمانی در لیگ برتر را با این باشگاه به دست آورده ام و به دنبال کسب سومین قهرمانی هستم.

توره با وجود سن بالا تأکید می کند که در این تیم همانند یک جوان شور و اشتیاق دارد و به دنبال کسب موفقیت است. وی در ادامه صحبت های خود گفت:

الان احسا می کنم 20 ساله هستم. نقش من در این تیم اینست که به روند حرکتی تیم ادامه دهم، توپ را تصاحب کنیم و با بازیکنان صحبت کنم، زیرا تجربه این کار را دارم. ما تیمی هستیم که می خواهیم فوتبال بازی کنیم اما گاهی اوقات شما باید به بازیکنان خود بگوئید که مراقب ضدحملات باشند. من بازیکنی هستم که باید در زمین حضور داشته باشم. حتی اگر در زمین هم حضور نداشته باشم، اما دوست دارم به استادیوم بروم و بازی را تماشا کنم. همیشه دنبال پیشرفت هستم. من همیشه خودم را برای شرایط مختلف آماده می کنم. من همه تلاشم را برای باشگاه و هواداران آنها انجام می دهم. این هواداران تنها افرادی هستند که همیشه نام مرا صدا می زنند و شادی را به من و خانواده ام هدیه می کنند. اگر بتوانم کار بیشتری برای آنها انجام دهم، حتماً این کار را خواهم کرد. همیشه برای اینکه تیم خود را یک پله بالاتر ببرم، می جنگم.

2081