نوستالژی/ آقای گل، لقبی که برازنده این مهاجمان بود

نوستالژی/ آقای گل، لقبی که برازنده این مهاجمان بود

وبسایت رسمی برنامه نود - در فوتبال ایران طی دو سه دهه گذشته مهاجمان برجسته و بزرگی متولد شدند.

به گزارش وب سایت نود، در ادامه تصاویری از مهاجمان سابق فوتبال ایران را مشاهده می کنید.

حميدعليدوستي فوق ستاره هما در دهه شصت بود. علیدوستی از جمله اولین لژیونرهای ایرانی بود و در بوندسلیگا 2 توپ زد. علیدوستی در 30 بازی خود موفق به زدن 10 گل شد. وی پس از بوندسلیگا به ایران بازگشت و در تیم های دارایی و کشاورز هم حضور داشت. علیدوستی با پیراهن سایپا از فوتبال خداحافظی کرد.

فرشاد پیوس در روزهایی که جام باشگاه های تهران رونق داشت؛ لیگ قدس، نبرد تیم های تهران الف و ب، و استقبال گسترده تماشاگران در سال هایی که برای بازی های معمولی باشگاهی بیش از پنجاه هزار نفر به ورزشگاه می رفتند. فرشاد پیوس و مجید نامجو مطلق دو بازیکن ملی پوش ایران در این صحنه برای تصاحب توپ تلاش می کنند.

اوایل دهه هفتاد، پاس تهران از وجود یک مهاجم فرصت طلب و گلزن در ترکیب خود سود می برد. علي اصغر مديرروستا مهاجم گلزن و فرصت طلب پاس تهران همراه با این تیم دو فصل پياپي قهرمان ايران شد و با اين تيم به قهرماني آسيا هم رسيد.

آقای گل فوتبال جهان؛ علی دایی با ارائه بازی های درخشان در بوندسلیگا در ترکیب آرمینیا بیلفلد توجه مسئولان بایرن مونیخ را به خود جلب کرد و در سال 1999 پیراهن یکی از پرافتخارترین باشگاه های اروپایی را بر تن کرد. در این تصویر علی دایی را با پیراهن سوم بایرن مونیخ مشاهده می کنید.

2081