یادداشت؛ 222 میلیون یوروی نیمار قوانین نقل و انتقالات را عوض کرد

یادداشت؛ 222 میلیون یوروی نیمار قوانین نقل و انتقالات را عوض کرد

وبسایت رسمی برنامه نود - بارسلونا در نهایت مبلغی نجویم را برای خرید کوتینیو پرداخت. بازیکن برزیلی فوق العاده است هر چند که در سالهای اخیر در جمع ده نفر اول توپ طلا نبوده است. البته در این مقاله قرار نیست که راجع به این بحث شود که او فوتبالیست خوبی است یا نه بلکه هدف ما بررسی قیمتی است که برای خرید او پرداخته است. در هر صورت فوتبال در جریان است و به نظر می رسد که کم کم باید به این ارقام عادت کنیم. این قانوین است که پی اس جی با پرداخت 222 میلیون یورو برای خرید نیمار وضع کرده است. بعد از آن دیگر خبری از فوتبال قدیمی نیست و این بزرگان هستند که هر روز جاه طلبی هایشان بزرگ تر می شود. 222 میلیون یوروی نیمار کل بازار را دستخوش تغییر کرد.

چاره دیگری نیست. کافی است به سال 1990 برگردیم زمانی که کل حق پخش لالیگا برای هشت سال به مبلغ 54 میلیون پزو فروخته شد. امروز حق پخش فوتبال اسپانیا چهل برابر گران تر است.  یادم است که کرویف با یک میلیون دلار یا صد میلیون پزو به بارسا پیوست. در آن زمان مبلغ زیادی بود اما در فوتبال امروز این مبلغ ممکن است توسط هر باشگاه کوچکی برای هر بازیکن نیم بندی هزینه شود.

پس نباید از این بلبشوی فوتبال متعجب شویم. رئال مادرید با پرداخت رقمی تاریخی برای رونالدو رکوردشکنی کرد اما چند سال بعد مبلغی بیش از آن را برای خرید بیل پرداخت. حالا دیگر کسی در مورد آن مبالغ صحبت می کند؟ پوگبا، نیمار، دمبله، کوتینیو، امباپه و ... گران تر از این مبالغ هستند. قیمت بازیکنان خوب روز به روز بیشتر می شود و به موزاتا همین قضیه قیمت بازیکنان متوسط مثل فن دایک هم بیشتر می شود و ممکن است به 78.8 میلیون یورو هم برسد. قیمت بازیکنان هر روز نجومی تر می شود. فوتبال صنعت نمایش است و طبیعی است که قیمت ها به این وضع بیافتند.

آلفردو رلانیو - مدیر مسئول آس

1140