شش رکورد جدید جام جهانی/ رونالدو، پیرترین رکورد دار هت تریک!

شش رکورد جدید جام جهانی/ رونالدو، پیرترین رکورد دار هت تریک!

سایت رسمی فوتبالی - چیزی تا پایان دور گروهی جام جهانی 2018 نمانده و تمامی شواهد و دلایل کافی وجود دارند تا بتوان گفت که این رقابت ها یکی از بهترین جام های جهانی تاریخ بوده است.

به گزارش فوتبالی، گل های دیر هنگام، نتایج دراماتیک، اندوه شدید و مسابقات نزدیک تا به حال به وفور در این رقابت ها دیده شده است. در نتیجه رکوردهای بسیاری شکسته شده است. این رکوردها شامل موارد زیادی از جمله افتخارات شخصی بوده است به طور مثال روملو لوکاکا تبدیل به گلزن ترین بازیکن تاریخ بلژیک در جام جهانی شد.علاوه بر این رکوردهای زیادی که مربوط به تیمی خاص بود بازنویسی شد. برای مثال شش گل انگلیس در برابر پاناما بیشترین تعداد گل زده این تیم در جام جهانی بود.

به بررسی شش رکورد جالبی که در این جام جهانی جابجا شد می پردازیم.

6. بیشترین تعداد پنالتی در یک جام جهانی  22 پنالتی تا به حال


این رکورد به دلیل ورود سیستم کمک داور ویدئویی به این رقابت ها خیلی زود شکسته شد.

هفت پنالتی با استفاده از وار اعلام شد و یک پنالتی نیز با استفاده از همین تکنولوژی لغو شد. حتی بدون استفاده از این تکنولوژی نیز 15 پنالتی گرفته شد که 2 عدد بیشتر از کل پنالتی های اعلام شده در جام جهانی 2014 برزیل است.

در کل بعد از برگزاری 40 دیدار، 22 ضربه پنالتی اعلام شده است که بیشترین رکورد بعد از 18 پنالتی جام های جهانی 1990، 1998 و 2002 را به خود اختصاص داده است.

در کل این ضربات، 17 گل به ثمر رسیده و 5 توپ نیز وارد دروازه نشده است. مهمترین پنالتی های از دست رفته متعلق به لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بوده است.

دیدن اینکه چند پنالتی در مراحل بعدی به سود  یا ضرر تیم ها اعلام خواهد شد، جالب است.

5. اولین مربی که در 4 جام جهانی با یک تیم حضور دارد  اسکار تابارز


اسکار تابارز، سرمربی اروگوئه، پیرترین سرمربی حاضر در روسیه است و همچنین اولی مربی که موفق شده 4 بار با یک تیم در جام های جهانی حضور داشته باشد!

این جام جهانی چهارمین جام جهانی تابارز با تیم ملی اروگوئه و سومین رقابت متوالی است.

تابارز از سال 1980 به مربیگری می پرداخته و اولین حضور او بر روی نیمکت تیم ملی اروگوئه به سال 1988 بازمیگردد. او به قهرمان سابق جام جهانی کمک کرد تا در مسابقات انتخابی 1990 موفق باشد. این تیم در جام جهانی 1990 در دور گروهی توسط ایتالیا، میزبان رقابت ها، حذف شد.

او بعد از جام جهانی از مربیگری تیم ملی انصراف داد و تا سال 2002 به هدایت تیم های باشگاهی مشغول بود. بعد از آن او به مدت 4 سال از عرصه مربیگری کنار رفت.

در همین زمان اروگوئه موفق نشد به جام های جهانی 1994، 1998 و 2006 صعود کند. آنها به جام جهانی 2002 رفتند اما بدون کسب یک پیروزی از مرحله گروهی حذف شدند. 

بعد از عدم صعود به جام جهانی 2006، تابارز به نیمکت مربیگری تیم ملی کشورش بازگشت و تا به حال در این پست باقی مانده است. آنها موفق شده اند با هدایت او به سه جام جهانی متوالی صعود کنند. 

در سال 2010، اروگوئه توانست بعد از 1990 اولین پیروزی خود در جام جهانی را کسب کند. آنها با چهارم شدن در این رقابت بسیاری را شگفت زده کردند. یک سال بعد از این موفقیت، این تیم موفق به قهرمانی در کوپا آمریکا شد.

اروگوئه با 9 امتیاز از 3 بازی و بدون گل خورده موفق شد به جمع 16 تیم صعود کند. آنها می توانند با دفاع منظم خود در مراحل بالاتر نیز حضور داشته باشند.

اگر اروگوئه بتواند قهرمان جام جهانی شود تمام افتخارش متعلق به مردی است که بیشترین تلاش را در سال های اخیر برای فوتبال اروگوئه انجام داده است.

4. پیرترین بازیکن حاضر در جام جهانی  45 سال و 161 روز


تیم ملی مصر بدون به دست آوردن حتی یک امتیاز از رقابت های جام جهانی حذف شد. هرچند یکی از بازیکنان این تیم موفق شد نام خود را در کتاب رکوردهای این رقابت ها ثبت کند.

در آخرین دیدار گروهی این تیم در برابر عربستان سعودی، اسام الحداری به عنوان دروازه بان اول  وارد زمین شد تا با 45 سال و 161 روز سن به عنوان پیرترین بازیکنی که تا به حال در جام های جهانی به میدان رفته، شناخته شود.

او رکورد دروازه بان کلمبیایی، فرید موندراگون، را که چهار سال پیش با 43 سال و 3 روز سن در برابر ژاپن به میدان رفته بود را شکست.

اسام الحداری با گرفتن یک پنالتی خوب به رکورد خود جلوه ای خاص داد. هرچند در انتها موفق نشد باعث پیروزی تیمش شود.

3. جوانترین گلزن آفریقایی جام جهانی  19 سال و 236 روز


موسی واگه سنگالی دومین گل تیم ملی کشورش را در دیدار برابر ژاپن به ثمر رساند و بعد از کیلیان امباپه این دومین گل یک نوجوان در جام جهانی بود.

واگه که یک دفاع راست است معمولا گلزن نیست اما توانست با اولین گلی که برای سنگال به ثمر رساند، نام خود را در کتاب رکوردهای جام جهانی ثبت کند. 

او با 19 سال و 236 روز به جوان ترین گلزن آفریقایی تاریخ جام جهانی نیز تبدیل شد و جای هامینو دارمان از غنا را که در جام جهانی 2006 و با سن 20 سال و 82 روز گلزنی کرده بود را بگیرد. 

صحبت های بعد از گلزنی برابر ژاپن این بازیکن شنیدنی بود: " من حتی نمیتوانم گلم را برای شما توصیف کنم. من به توپ رسیدم، دروازه را دیدم، ضربه زدم و گل به ثمر رسیدم. حسی دیوانه کننده داشت. اولین گل من در جام جهانی، من نمیتوانستم رویای بهتری داشته باشم. "

2. بیشترین تعداد بازی بدون تساوی 0  0  37 بازی


در جریان جام جهانی 1954 هیچ تساوی 0 – 0 در تمام بازی ها رخ نداد که در کل 26 بازی بود. در این جام جهانی این رکورد به 37 بازی افزایش پیدا کرد . 

پیش از دیدار نهایی گروه سی، تنها چیزی که در این رقابت ها قطعی بود، به ثمر رسیدن گل بود اما فرانسه و دانمارک این رکورد را شکستند.

در بازی آخر این دو تیم در مرحله گروهی، صعود فرانسه به مرحله بعد قطعی بود و دانمارک نیز تنها به یک تساوی برای رسیدن به این مهم نیاز داشت. هر دو تیم بدون توجه به نتیجه دیدار دیگر بین پرو و استرالیا موفق شدند به مرحله بعد صعود کنند. 

هیچ کدام از تیم ها خطرجدی بر روی دروازه حریف ایجاد نکردند و خسته کننده ترین بازی رقابت ها را به نمایش گذاشتند. هواداران هر دو تیم در پایان 90 دقیقه تیمشان را هو کردند. این بازی همچنین اولین تساوی بدون گل بعد از 40 بازی بود.

1 . پیرترین هت تریک کننده جام جهانی  33 سال و 131 روز


شکستن رکوردها توسط کریستیانو رونالدو عجیب نیست. حالا او با هت تریک برابر اسپانیا موفق شده که رکورد جدیدی را خلق کند. گل اول او در این دیدار اولین پنالتی جام جهانی بود و او را بعد از پله، سیلر و کلوزه به چهارمین بازیکن تاریخ تبدیل کرد که در 4 جام جهانی متوالی گلزنی کرده است.

رونالدو با دو گلی دیگری که در جریان بازی به ثمر رساند که شامل یک ضربه آزاد تماشایی نیز بود موفق شد نام خود را به عنوان پیرترین هت تریک کننده تاریخ جام جهانی با 33 سال و 131 روز سن ثبت کند. او رکورد راب رنزنبرینک از هلند را شکست که پیش از این با 30 سال و 336 روز این لقب را در اختیار داشت. او موفق شده بود در سال 1978 در برابر ایران هت تریک کند.

هت تریک رونالدو نشان داد که او می تواند افتخارات بسیار دیگری را نیز از آن خود کند.

4125