راکیتیچ: کسانی که به مودریچ حسودی می کنند، از حسادت بمیرند

راکیتیچ: کسانی که به مودریچ حسودی می کنند، از حسادت بمیرند

سایت رسمی فوتبالی- ایوان راکیتیچ بازیکن کروات بارسلونا براین باور است که هموطنش لوکا مودریچ بهترین بازیکن دنیای فوتبال است.

این دوبازیکن، ازجمله اعضای پرتلاش تیم ملی کرواسی بودند که توانستند تیمشان را تا فینال جام جهانی 2018 روسیه برسانند ونهایتا در بازی فینال مغلوب فرانسه شدند.

مودریچ اخیرا جایزه بهترین بازیکن سال یوفا را مال خود کرد و یکی از دلایل انتخاب او به این عنوان، کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید بود. انتخاب مودریچ انتقادات زیادی را به همراه داشت. از جمله این منتقدان ژرژ مندس، مدیربرنامه های کریستیانو رونالدو بود که براین باور است که این انتخاب شرم آوری بوده.

با این وجود، ایوان راکیتیچ معتقد است که مودریچ در سطح دیگری است و منتقدان این انتخاب، حسودند. او در صحبتهایی به نووی لیست گفت:«لوکا حالا تفنگ بزرگ لالیگاست. او بهترین بازیکن دنیا در سال اخیر بوده و ما کروات ها به او افتخار می کنیم. امیدوارم که جایزه آخر سال، یعنی توپ طلا هم برای او باشد. چون واقعا شایستگی اش را دارد. آنهایی که به لوکا حسودی می کنند، بگذارید از این حسادت بمیرند. من به او افتخار می کنم و جوری خوشحال شدم که انگار خودم این جوایز را برده ام.»

این ستاره کروات که یکی از دوستان لیونل مسی دررختکن بارسا نیز هست، در مورد دوستی اش با مودریچ ادامه داد:«من و لوکا 11 سال در تیم ملی درکنار هم بوده ایم و من او را مثل برادرم دوست دارم. خوشحالم که او تصمیم گرفت تا درتیم ملی بماند و نمی دانم اگر او ازتیم ملی خداحافظی کند، من چه تصمیمی خواهم گرفت.»

راکیتیچ درادامه یادآوری کرد که بعداز ماجراجویی تاریخی شان درجام جهانی به فکر خداحافظی از فوتبال ملی افتاده بوده:«بله ، به فکر خداحافظی از تیم ملی بودم. خیلی فکر کردم و با سرمربی مان، حتی بیشتر از همسرم صحبت کردم وبعد متوجه شدم که آرزویم برای بازی کردن برای کرواسی قوی تر از هرحس دیگری است. خداحافظی کردن کار سختی بود. با قلبم تصمیم گرفتم. هیچ انگیزه ای قوی تر از بازی کردن برای کرواسی نیست. پس بی صبرانه منتظرم تا به اردوی تیم ملی برای بازی با اسپانیا ملحق شوم. کرواسی هنوز بازیکنان بزرگ وجوان زیادی دارد ولی نباید سریعا آنها را برای جانشینی مانژوکیچ، سوباسیچ وکورلوکا تحت فشار گذاشت. قطعا جای این بازیکنان خالی خواهد بود ولی باید به مهارتهای جوان اجازه دهیم تا برای کرواسی تاریخ ساز شوند.»