اعتراض ریوالدو به برگزاری دیدارهای لالیگا در آمریکا

اعتراض ریوالدو به برگزاری دیدارهای لالیگا در آمریکا

سایت رسمی فوتبالی - اسطوره بارسلونا، ریوالدو، ناراحتی خود از تصمیم برگزاری یک مسابقه لالیگا در آمریکا را ابراز کرده و مدعی شد که بازیکنان باید مقابل رخ دادن چنین اتفاقی بایستند. 

به گزارش فوتبالی، برخی منابع اطلاع داده اند که به احتمال 90 درصد دیدار دو تیم بارسلونا و خیرونا در ماه ژانویه در آمریکا برگزار می شود. 

این دیدار یک بازی خانگی برای خیرونا به حساب می آید و بسیاری مخالف برگزاری بازی های داخلی در کشورهای خارجی هستند.

لالیگا قرارداد 15 ساله خود با یک شرکت ورزشی آمریکایی را اعلام کرده که بر اساس آن باید حداقل یک بازی از بازی های لالیگا در سال در کشور آمریکا یا کانادا برگزار شود. 

ممکن است دربی کاتالان نیز به میزبانی ورزشگاه هارد راک در میامی برگزار شود. 

اما ریوالدو که در مدت 5 سال حضور خود در نیوکمپ موفق به فتح 2 جام قهرمانی لالیگا شد، باور دارد که بازیکنان می توانند جلوی این اتفاق را بگیرند. 

ریوالدو به طور جدی با برگزاری دیدارهای لالیگا در آمریکا مخالفت کرد

بازیکن سابق بارسلونا گفت: " از نظر من تصمیم برگزاری بازی های لالیگا در آمریکا مسئله ای جدی است که سوالات و ابهامات بسیاری را برانگیخته است. فکر می کنم برگزاری بازی ها در آمریکا اشتباه است و آسیب جدی به هوادران اسپانیایی و بازیکنان می زند. بیشتر هواداران نمی توانند در این بازی حضور داشته باشند. با تصمیم برگزاری بای خیرونا و بارسلونا در خارج از کشور، فکر می کنم که بحث های پیرامون اختلافات کاتالونیا و اسپانیا دوباره عیان شود. این بازی ها باید در خود اسپانیا برگزار شود. این بازی باعث ایجاد صلح در مسائل سیاسی نمی شود و کاملا برعکس عمل می کند. معتقد هستم که همه بازیکنان مخالف ایده برگزاری بازی در آمریکا هستند و باید اجازه انتخاب داشته باشند که می خواهند در آنجا بازی کنند یا خیر. این تصمیم نباید توسط یک یا دو فرد گرفته شود. به همین دلیل فکر می کنم که اگر به توافقی برای عدم انجام بازی برسند هیچ گزینه دیگری وجود ندارد و بازی برگزار نخواهد شد. "

لوییس روبیالس، رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا، نیز از این برنامه ها به شدت انتقاد کرد. 

روبیالس به گاردین گفت: " خاویر تباس ( مدیر لالیگا ) با همه صحبت کرد به جز کسانی که باید با آنها صحبت می کرد. این کار او بی احترام، بی اعتمادی و غیرقابل درک بود. او بازیکنان و حتی باشگاه ها را نادیده گرفت. رفتار او افتضاح بود اما شبیه به رفتارهای همیشگی اش بود که احترامی برای کسی قائل نیست. او تواقفنامه ای را امضا کرد که تنها به او مربوط نبود. این یعنی مجوز این کار را نداشت، بنابراین می بینیم که چه اتفاقی برای این بازی رخ خواهد داد. "