سپاهان صفر - پرسپولیس یک/ دبل‌پولیس!

سپاهان صفر - پرسپولیس یک/ دبل‌پولیس!

وب سایت رسمی فوتبالی- تیم های پرسپولیس و سپاهان به مصاف هم رفتند و در نهایت این سرخ‌پوشان تهران بودند که راهی فینال شدند.

به گزارش فوتبالی، در قالب نیمه نهایی جام حذفی ایران، تیم های قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر به مصاف هم رفتند تا حریف داماش گیلان در فینال مشخص شود. این سومین دیدار این دو تیم در فصل جاری بود و هر دو دیدار قبلی در لیگ برتر با تساوی به پایان رسیده بود. بازی به میزبانی ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شد. در نهایت در جدالی پر از جنجال و هیجان، پرسپولیسی ها به فینال صعود کردند تا در آستانه یک دوگانه تاریخی قرار بگیرند. در صورتی که پرسپولیس در فینال داماش را شکست دهد، برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، موفق به ثبت دبل (دوگانه لیگ و حذفی) خواهد شد.

تیم داوری
داور:
محمدحسین زاهدی فرد/ کمک‌ها: رضا سخندان - محمدرضا منصوری/ داوران پشت دروازه: حسن اکرمی - سیدوحید کاظمی/ داور چهارم‌: محمدرضا ابوالفضلی/ ناظر داوری: ابراهیم میرزابیگی

سپاهان
پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، عزت پورقاز، سعید آقایی، محمد ایران پوریان، مهدی کیانی، محمد کریمی(84- رسول نویدکیا(103- محمدرضا مهدی‌زاده) )، سجاد شهباززاده، مهرداد محمدی، علی قربانی(46- ولادیمیر کومان (74- حامد بحیرایی)) و کی‌روش استنلی
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

پرسپولیس
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری(110- مهدی شریفی)، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، سروش رفیعی(71- سیامک نعمتی)، مهدی ترابی(89- امید عالیشاه)، ماریو بودیمیر(82- محسن ربیع‌خواه) و علی علیپور
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

کارت زرد
سیاوش یزدانی(40) محمد ایران‌پوریان(45) و کی‌روش استنلی(102) از سپاهان
شجاع خلیل‌زاده(40) بوژیدار رادوشوویچ(1+45) و علیرضا بیرانوند (120) از پرسپولیس

کارت قرمز
محمد ایرانپوریان (99) و کی روش استنلی (105) از سپاهان
سروش رفیعی (105) از پرسپولیس

لحظات حساس
نیمه اول
دقیقه 13: روی یک ضدحمله سریع از پرسپولیس، پاس عمقی ترابی به بودیمیر رسید و پس از بلوکه شدن توپ او، رفیعی در ریباند شوتی زد که با عبور از زیر دستان نیازمند در آستانه ورود به دروازه بود اما ایرانپوریان به توپ رسید و مانع گل شدن آن شد.
دقیقه 24: شوت پای چپ محکم و سرکش مهرداد محمدی از راه دور با واکنش دیدنی بیرانوند از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاده شد.

نیمه دوم
دقیقه 57:
با پاس عرضی و زمینی بودیمیر، ترابی در موقعیتی مناسب قرار گرفت و ضربه زمینی این بازیکن به تیر عمودی برخورد کرد و در ادامه نیازمند آن را مهار کرد.
دقیقه 74: شوت محکم از راه دور نعمتی با واکنش دیدنی نیازمند به کرنر رفت.
دقیقه 89: شوت محکم روی پا و از راه دور علی علیپور از پشت محوه جریمه با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

وقت اضافه اول
دقیقه 92:
شوت روی پای چپ والی علیپور از زاویه ای بسته، از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.
دقیقه 95: چیپ دینی علیپور با پای چپ در موقعیتی تک به تک به دروازه بان با تیر افقی برخورد کرد. 

وقت اضافه دوم
دقیقه 108:
شوت زمینی نعمتی از داخل محوطه جریمه با واکنش نیازمند راهی کرنر شد.
دقیقه 112: روی یک ارسال از ضربه کاشته چسبیده به محوطه جریمه پرسپولیس، داور به دلیل درگیری در محوطه جریمه نقطه پنالتی را نشان داد.
دقیقه 114: ضربه پنالتی را مهدی کیانی با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون فرستاد.
دقیقه 115: روی حمله سریع از پرسپولیسی ها، با ارسال از سمت چپ، ضربه سر علیپور با واکنش دیدنی از سوی نیازمند دفع شد و مهدی شریفی در ریباند موفق شد دروازه خالی را باز کند و شوتش به بیرون رفت.
دقیقه 120: گل اول برای پرسپولیس توسط احمد نوراللهی. شوت نوراللهی از پشت محوطه جریمه با برخورد به سیاوش یزدانی تغییر مسیر داد و وارد دروازه شد.
دقیقه 121: ارسال کاشته از سوی سپاهانی ها در حالی که همه جلو کشیده بودند، با ضربه سر نیازمند همراه شد که توپ را بیرانوند در آغوش کشید. 

حواشی
پس از خطایی که محمد ایران‌پوریان روی شجاع خلیل‌زاده انجام داد، تمامی اعضای نیمکت‌ پرسپولیس به سمت داور بازی اعتراض کردند و درگیری بین بازیکنان به وجود آمد؛ داور مسابقه به رادوشویچ بازیکن نیمک‌نشین پرسپولیس هم در این صحنه کارت زرد نشان داد.
* روی یک کرنر در وقت اضافه اول بازی، داور یک کارت قرمز به ایرانپوریان نشان داد. با توجه به تصاویر تلویزیونی، به نظر می‌رسید دلیل این کارت الفاظ به کار رفته توسط این بازیکن باشد.
* پس از پایان وقت های اضافه اول، درگیری فیزیکی شدیدی بین بازیکنان، کادرفنی و دیگر عوامل برگزاری انجام شد. کلیدی ترین صحنه درگیری فیزیکی شدید کی روش استنلی و سروش رفیعی بود که به اخراج هر دو بازیکن نیز منجر شد. در این لحظات سعید آقایی تیم سپاهان را به ترک زمین تشویق می‌کرد!

7413