آنالیز حریف تیم ملی؛ جناح چپ خطرناک

آنالیز حریف تیم ملی؛ جناح چپ خطرناک

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی در یکی از حساس ترین بازی های خود در مقدماتی جام جهانی ، پنجشنبه این هفته باید در اردن به مصاف تیم ملی عراق برود. 

به گزارش فوتبالی، تیم ملی عراق با 7 امتیاز و تفاضل بهتر نسبت به بحرین در صدر جدول گروه c قرار دارد.  شیرهای بین النهرین پس از تساوی هفته اول مقابل بحرین، به دو برد مقابل تیم های هنگ کنگ و کامبوج دست یافتند. ایران 6 امتیازی هم تیم سوم گروه است و سه امتیازی بازی با کشور همسایه اهمیت زیادی برای ویلموتس و شاگردانش دارد. شاید به همین دلیل باشد که سرمربی تیم ملی امروز قول داده که تیم ملی با تمام توان جلوی عراق حاضر شود. تیمی که سعی کردیم در این گزارش، تا حدودی با آن آشنا شویم. به این نکته اشاره کنیم که این گزارش با تحلیل 3 بازی عراق در مقدماتی جام جهانی 2022 نوشته شده است. 

لژیونر های عراق: علی عدنان پس از اینکه از لیست آتلانتا کنار گذاشته شد، به تیم ونکوور وایتکپس کانادا پیوست و در لیگ MLS فعالیت دارد.

ربین سولاکا که در تیم ربینسکی صربستان عضویت دارد، تنها لژیونر اروپایی تیم ملی عراق محسوب میشود. این مدافع 27 ساله زمانی یکی از گزینه های مدنظر باشگاه پرسپولیس به شمار می آمد.طارق همام نیز بعد از جدایی از استقلال به لیگ مصر و تیم نه چندان مطرح اسماعیلی این کشور پیوست.مهند علی شاید آینده دار ترین ستاره عراق است. این مهاجم 19 ساله پس از درخشش در جام ملت های آسیا به تیم الدحیل قطر پیوست.

بشار رسن نیز که در لیگ برتر ایران و تیم پرسپولیس توپ می‌زند در این فصل نتوانسته عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.

بازگشت کاپیتان: جلال حسن دروازه بان و کاپیتان اول عراقی ها پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت، توسط کاتانچ به اردوی عراقی ها دعوت شد و انتظار می‌رود در بازی مقابل ایران مرد شماره یک عراقی ها در چهارچوب دروازه باشد. در غیاب او، محمد حمید فرحانِ 26 ساله در 3 بازی قبلی به میدان رفت و مقصر اصلی گل خورده عراق مقابل بحرین بود.

کانال چپ و علی عدنان: علی عدنان 25 ساله با نفوذ و سانترهای خود نقش مهمی در حملات تیم ملی عراق ایفا میکند. چپ پای عراقی ها با ارسال سانتر های متعدد از سمت چپ فرصت گلزنی را برای دیگر بازیکنان عراق و به خصوص مهند علی سر زن فراهم می آورد. گرچه با نفوذ های بیش از حد می‌توان در ضدحملات از فضای خالی پشت سر او نهایت بهره را برد.

امید گلزنی عراقی ها: بی تردید مهند علی امید اصلی عراقی ها برای گلزنی به شمار می‌رود. این مهاجم 19 ساله با توجه به فیزیک خوب خود هم روی زمین و هم در توپ های هوایی می‌تواند خطر ساز شود. مهند علی یک پنالتی را در بازی با هنگ کنگ هدر داد ولی با 3 گل زده بهترین گلزن عراقی ها در این مسابقات به شمار می‌رود.

خلاقیت فردی: با وجود بشار رسن و طارق همام باید منتظر حرکت های انفرادی این دو بازیکن باشیم. بازیکنان تکنیکی‌ای که قدرت شوتزنی از پشت محوطه جریمه را دارند و با خلاقیت خود می‌توانند مشکل ساز شوند.

تحلیل از مجید محبی

1984