یوفا: یورو 2020 به خاطر کرونا لغو نمی‌شود

یوفا: یورو 2020 به خاطر کرونا لغو نمی‌شود

پایگاه خبری فوتبالی - کمیته اجرایی یوفا دوشنبه در آمستردام تشکیل جلسه می دهد تا در مورد انتخاب محل تورنمنت های قاره ای و همین طور قوانین جدید تصمیم گیری شود. در حالی که شیوع ویروس کرونا نگرانی هایی را در میان مقامات فوتبال اروپا ایجاد کرده بود، در نهایت این جلسه برگزار می شود. میشله یووا، نایب رئیس ایتالیایی یوفا اعلام کرده است که فعلا این سازمان برنامه ای برای لغو تورنمنت ها نظیر یورو ندارد و تنها در صورتی این بازیها متوقف می شوند که مقامات بالاتر دستوری صادر کنند.

به گزارش فوتبالی، در فاصله صد روز تا برگزاری یورو 2020 ، در آمستردام در مورد تاثیر شیوع بیماری کرونا روی صدها هزار هوادار که قرار است آزادانه در کل اروپا جا به جا شوند، بحث می شود. یورو در 12 کشور مختلف برگزار خواهد شد که بیش از 2.5 میلیون بلیت فروخته خواهد شد. بازی افتتاحیه قرار است که در روز 22 خرداد در رم برگزار شود، شهری که این روزها درگیر بیماری کرونا است.

اما مدیران یوفا فعلا عجله ای برای تصمیم گیری در مورد یورو ندارند و برنامه ای برای لغو یا تغییر برنامه مسابقات ندارند. در حالی که کنفدراسیون فوتبال اسپانیا کنگره خود در کوالالامپور را لغو کرده است، یوفا چنین نظری ندارد و منتظر است تا روند شیوع بیماری کرونا را با دقت بررسی کند.

یوفا نمایندگان 55 فدراسیون اروپایی را برای حضور در مراسم دوشنبه و قرعه کشی لیگ ملت های اروپا دعوت کرده است. سه شنبه قرعه کشی بازی ها انجام  می شود. پرتغال قهرمان دوره قبلی مسابقات بود.