باشگاه‌های لالیگا برای بازگشت به تمرینات آماده می‌شوند

باشگاه‌های لالیگا برای بازگشت به تمرینات آماده می‌شوند

پایگاه خبری فوتبالی – ویروس کرونا باعث شده باشگاه‌های اسپانیا با هم متحد شوند، چیزی که در این کشور کم‌سابقه است. باشگاه‌ها جلسات متعددی بین هم برگزار کرده‌اند و یکی از موضوعات اصلی آنها این بوده که چگونه به تمرینات برگردند. در اسپانیا وضعیت هشدار اعلام شده و تمرینات باشگاه‌ها تعطیل شده است. اما باشگاه‌ها حالا می‌خواهند تصمیمی متحد برای بازگشت بگیرند. آنها برای این کار باید چراغ سبز مقامات دولتی و مشاوران لالیگا را بگیرند.

زمانی که دولت به باشگاه‌ها اعلام کرد که جلسات تمرینی خود را تعطیل کنند و زمین‌های تمرینی خود را ببندند، باشگاه‌ها موافقت کردند و مجبور به انتظار شدند. باشگاه‌های دسته اول و دوم به دنبال این بودند که بتوانند تمرین کنند، تا در هنگام آغاز مجدد فوتبال آماده باشند. زودترین زمانی که آنها می‌توانند به بازگشت به تمرینات امیدوار باشند روز 23 فروردین است، زمانی که وضعیت هشدار به پایان می‌رسد. آنها سپس می‌توانند درخواست بازگشت به تمرینات را بدهند. 

اما این امید آنها کمرنگ است. در اسپانیا بیش از دوهزار نفر بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند، و دولت نمی‌تواند تصمیماتش را به این سادگی بگیرد. بسیاری از باشگاه‌ها تجهیزات تمرینی خود را تغییر داده‌اند تا برای دوران پس از کرونا آماده باشند. آنها نمی‌خواهند هیچ زمانی را از دست بدهند. زمین‌های فوتبال ضدعفونی شده است، و رختکن‌ها به ترتیبی درآمده که بیش از سه بازیکن در هر اتاق حضور نداشته باشند. کادرهای فنی باشگاه‌ها می‌خواهند یک پیش‌فصل کوتاه به مدت دو هفته پیش از آغاز مسابقات لالیگا داشته باشند. اما آغاز لالیگا زودتر از 21 اردیبهشت رقم نخواهد خورد.

باشگاه‌ها تمرینات بازیکنان را از طریق ویدیو زیر نظر دارند. به گفته کارشناسان، یک ورزشکار حرفه‌ای ممکن است 3 درصد آمادگی خود را در ظرف تنها یک هفته از دست بدهد.

برنامه بارسلونا این است که تمریناتش را از 8 اردیبهشت آغاز کند. سایر باشگاه‌ها هم به دنبال بازگشت به تمرینات در این تاریخ هستند، هرچند که دولت باید نظر نهایی را بدهد.

8444