۱۰۰ مربی برتر تاریخ به انتخاب ۴۴۲/ قسمت هفتم؛ زیزو و شکستن رکوردها

۱۰۰ مربی برتر تاریخ به انتخاب ۴۴۲/ قسمت هفتم؛ زیزو و شکستن رکوردها

پایگاه خبری فوتبالی – مجله ۴۴۲ در جدیدترین شماره خود تصمیم گرفته صد مربی برتر تاریخ را معرفی کند. مربیانی از سر تا سر دنیا با افتخاراتی زیاد که نامشان باعث اعتبار هر تیمی می‌شود.
به گزارش فوتبالی، در قسمت هفتم از مجموعه ۱۰۰ مربی برتر تاریخ فوتبال به انتخاب مجله ۴۴۲ به بررسی رافا بنیتز، لوئيس فیلیپه اسکولاری، گاس هیدینگ و زین‌الدین زیدان می‌پردازیم.

۴۱- رافا بنیتز
می‌گویند بین دو نیمه دیدار مشهور لیورپول و میلان در فینال لیگ قهرمانان، بنیتز نام ۱۲ بازیکن را روی تخته نوشت تا برای آن‌ها از تاکتیک‌ها بگوید نه ۱۱ نفر!
بنیتز توانسته بود قبل از قهرمانی تاریخی با لیورپول در والنسیا بدرخشد و خفاش‌ها را به قهرمانی در لالیگا برساند اما همه او را با دوران درخشانش با قرمز‌ها به خاطر دارند. بنیتز در آخرین قهرمانی لیورپول در جام حذفی روی نیمکت آن‌ها بود.
۳۹- لوئیز فیلیپه اسکولاری
پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۰۶ مسئولین فوتبال انگلیس می‌خواستند اسکولاری را که با تیم ملی برزیل در جام جهانی ۲۰۰۲ و با تیم ملی پرتغال در یورو ۲۰۰۴ آن‌ها را حذف کرده بود به توافق برسند تا پس از جام، جای اریکسون روی نیمکت آن‌ها بنشیند اما این اتفاق رخ نداد تا انگلیس هر روز بدتر از قبل در تورنمنت‌های مهم ظاهر شود. اسکولاری یکی از بهترین مربیان تاریخ برزیل به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۵ هم به پالمیراس برگشت و با آن‌ها قهرمان شد.
۳۷- گاس هیدینگ
در اولین بازی‌اش به عنوان مربی در مارچ ۱۹۸۷ توانست با آیندهوون، آژاکس تحت هدایت کرایف را شکست دهد و در پایان هم قهرمانی در هلند را جشن بگیرد. بهترین تجربه مربیگری او به کسب عنوان چهارمی با تیم ملی هلند در جام جهان ۹۸، کسب رتبه چهارمی با کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲ و رساندن استرالیا به جام جهانی پس از ۳۲ سال بود.
۳۶ – زین‌الدین زیدان
زیدان مربیگری خود را با قهرمانی آغاز کرد. او در سال ۲۰۱۶ جانشین رافا بنیتز شد و در حالی‌که کسی تصور نمی‌کرد او در سانتیاگو برنابئو موفق باشد ابتدا به رکورد ۳۹ بازی بدون شکست در لالیگای بارسلونا خاتمه داد، سپس قهرمان لیگ قهرمانان شد، از قهرمانی اروپایی‌اش دفاع کرد، لالیگا را فتح کرد و در نهایت برای سومین بار به جام گوش دراز لیگ قهرمانان بوسه زد.

1101