لالیگا و فقر گل؛ غیر جذاب‌ترین لیگ اروپایی!

لالیگا و فقر گل؛ غیر جذاب‌ترین لیگ اروپایی!

خبرگزاری فوتبالی – لالیگای اسپانیا بدترین میانگین گل رد و بدل شده در هر بازی بین، لیگ‌های اروپایی را بر جای گذاشته است.

به گزارش فوتبالی، آلفردو دی استفانو یک بار گفته: یک دیدار فوتبال بدون گل مانند روز یکشنبه‌ای (یک روز تعطیل) بدون  آفتاب است. حرف دی استفانو حرفی منطقی و درست بوده زیرا دیداری که در آن گل وجود نداشته باشد چندان هم دیدار جذابی نیست و حالا هم لالیگا دچار فقر گل شده است.

لیگ اسپانیا با وجود تیم‌های پرهواداری مانند رئال مادرید و بارسلونا در ۳ سال گذشته دچار فقر گل شده و آمار خوبی در این زمینه برای این لیگ ثبت نشده است. در لالیگای امسال ۹۴۲ گل در ۳۸۰ بازی به ثمر رسیده که میانگین ۲.۴۸ گل در هر بازی در آن ثبت شده. امسال بارسلونا ۸۶ گل و رئال مادرید ۷۰ گل به ثمر رساندند اما تیم‌هایی چون سلتاویگو، آلاوز، رئال وایادولید و اسپانیول حتی به عدد ۳۸ در تعداد گل زده‌شان هم نرسیدند که این مسئله نشان می‌دهد میانگین یک گل در هر بازی هم برای آن‌ها رویا بوده است.

آمار امسال لالیگا بدترین آمار بین لیگ‌های معتبر اروپایی بینن لیگ برتر انگلیس، بوندس لیگا، سری آ و لیگ فرانسه است. امسال بهترین آمار به بوندس لیگا تعلق داشته. ۹۸۲ گل و میانگین ۳.۲۱ گل در هر بازی. در سری آ هم وضعیت خوب بوده و ۱۰۸۸ گل در ۳۶۰ بازی، میانگین ۳.۰۲ گل در هر بازی را به ثبت رسانده. در لیگ برتر انگلیس هم آمار ۲.۷۲ گل در هر بازی و در فرانسه ۲.۵۳ گل در هر بازی بود.

1101