تصمیم عجیب برگزارکنندگان توپ طلا به ضرر فوتبالیست‌های زن

تصمیم عجیب برگزارکنندگان توپ طلا به ضرر فوتبالیست‌های زن

پایگاه خبری فوتبالی - به نظر می رسد که برگزارکنندگان مراسم توپ طلا در زمان مشخص کردن برنامه مراسم، توجهی به برنامه بازیهای فوتبال زنان نداشته اند و همین مسئله برایشان دردسرساز شده است.

به گزارش فوتبالی، اکثریت 20 نامزد جایزه توپ طلای زنان نمی توانند در مراسم هفته آینده به میزبانی فرانس فوتبال شرکت کنند چرا که درگیر بازیهای ملی خواهند بود. در حقیقت فرانس فوتبال از سال 2018 توپی طلای زنان را هم اهدا می کند و پس از 62 سال بالاخره فوتبال زنان نیز برای این جایزه مورد توجه قرار می گیرند. آدام هگربرگ نروژی در اولین دوره این جایزه را برد و مگان رپینو در سال 2019 برنده آن شد. در سال 2020 به خاطر کرونا مراسم توپ طلا لغو شد.

امسال 20 فوتبالیست زن در جمع نامزدهای بهترین فوتبالیست زن قرار گرفته اند اما اکثریت آنها در روز مراسم یعنی در روز هشتم آذر درگیر بازیهای ملی خواهند بود و نمی توانند در مراسم حضور داشته باشند. به طور مثال سم مویس تنها آمریکایی ایست که می تواند در مراسم حضور یابد چرا که به علت مصدومیت مشکلی برای سفر به پاریس نخواهد داشت اما اگر مصدوم نبود باید به مصاف استرالیا می رفت. از سویی سام کر استرالیایی به علت همین بازی نمی تواند خودش را به مراسم توپ طلا برساند. ویویان میدما و لیکه مارتنس از هلند باید به مصاف ژاپن بروند و الن وایت و فران کربی از انگلیس در بازی راهیابی به جام جهانی مقابل لتونی قرار خواهند گرفت. اسپانیا نیز باید میزبان اسکاتلند باشد و بدین ترتیب الکسیا پوتیاس که یکی از مدعیان جدی جایزه است هم در مراسم حضور نخواهد داشت. هم تیمی هایش در بارسلونا یعنی ساندرا پانیوس، ایرنه پاردس و جنی هرموسو نیز در مراسم حضور نخواهند داشت. کریستین سینکلر، جسی فلمینگ و اشلی لاورنس که با کانادا به مدال طلای المپیک رسیدند هم باید به مصاف مکزیک بروند.سه فرانسوی یعنی ماری کاتوتو، وندی رنار و کادیدیاتو دیانی فرانسوی هر چند که در بازیهای ملی هستند اما با توجه به بعد مسافت می توانند خود را به مراسم برسند.

به هر صورت به نظر می رسد که برگزارکنندگان توپ طلا برای مشخص کردن زمان مراسم توجهی به برنامه بازیهای فوتبال زنان نداشته اند و همین مسئله برایشان دردسرساز شده است.

4125