انتقاد تند اسکولز از منچستری‌ها برای انتخاب رانگنيک: مدیر ورزشی نمی‌خواستیم!

انتقاد تند اسکولز از منچستری‌ها برای انتخاب رانگنيک: مدیر ورزشی نمی‌خواستیم!

پایگاه خبری فوتبالی - بازیکن پیشین و پیشکسوت فعلی منچستری‌ها بعد از کسب نتیجه تساوی شب گذشته این تیم برابر ساوتهمپتون درباره عملکرد شیاطین سرخ با رسانه‌ها صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های انگلیسی، شب گذشته تیم فوتبال منچستر یونایتد در چهارچوب رقابت‌های لیگ برتر فوتبال جزیره برابر میهمان خود تیم ساوتهمپتون به نتیجه تساوی یک بر یک رسید. به دنبال کسب این نتیجه و ارائه عملکردی مشابه توسط شیاطین سرخ که برای چهارمین دیدار متوالی آن‌هاست که تکرار می‌شود، پل اسکولز، هافبک سابق تیم ملی انگلیس و پیشکسوت و اسطوره باشگاه منچستر یونایتد درباره عملکرد این تیم با رسانه‌ها صحبت کرد که مهم‌ترین بخش‌های سخنان اسکولز را در ادامه می‌خوانید:

"اخراج اوله برای مدت‌ها در برنامه باشگاه بود؛ اما برنامه بعد از آن چه بود؟ این که بدون برنامه کسی را که پنج یا شش سال است تجربه سرمربی‌گری ندارد را در سکان هدایت تیم قرار بدهید، اشتباه است‌. یک تیم، یک سرمربی حرفه‌ای دارد و تیم ما یک مدیر ورزشی."

"بازی در برابر منچستر آسان است. بازیکنان نمی‌خواهند تغییر کنند. یونایتد یکی از آسان‌ترین تیم‌هایی است که در لیگ جزیره می‌توانید با آن روبرو شوید، هیچ کدام از بازیکنان تلاش نمی‌کنند."

"یک تیم مربی درست و حسابی دارد و دیگری مدیر ورزشی! همه ما می‌دانستیم اوله دیر یا زود اخراج می‌شود اما چه برنامه‌ای برای جانشینی او وجود داشت؟ باید یک مربی برجسته و ممتاز را برای بخشیدن جان دوباره‌ای به باشگاه روی کار می‌آوردند. این منچستر یونایتد است؛ آن‌ها باید در هر زمینه‌ای بهترین‌ها را داشته باشند و وقتی برنامه‌ای وجود ندارد، یک مدیر ورزشی روی کار می‌آید که طی ۱۰ سال اخیر فقط دو سال مربی‌گری کرده است. اشتباه برداشت نکنید؛ از او خوشم می‌آید ولی اخیرا به اندازه کافی مربی‌گری نکرده است. او گروهی از بازیکنان را درون زمین دارد که به معنای واقعی کلمه، یک 'تیم' نیستند."

"بر طبق چیزی که من دیدم، بازیکنان به اندازه کافی تلاش نمی‌کنند. این تیم استعداد بالایی دارد و بازیکنان بسیار خوب زیادی در آن هستند که می‌توان نام تک تک آن‌ها را آورد ولی در کنار آن، باید سخت‌کوش هم بود. این نفرات تمایلی به جنبه زشت بازی و مثلاً دفاع کردن ندارند. قبل از بازی در مورد همکاری بازیکنان حرف زدیم و در ساوتهمپتون، این همکاری در تمامی خطوط زمین مشخص بود؛ ولی در منچستر یونایتد دریغ از حتی یک مورد!"

"من برای سرمربی احساس تأسف می‌کنم. او مشخصا تمام تلاش خودش را می‌کند تا تیمش را برای مقابله با چنین حریفی آماده کند؛ بنابراین چرا نتیجه حاصل نمی‌شود، یا به این دلیل است که بازیکنان به حرفش گوش نمی‌دهند و احیاناً از عهده خواسته‌هایش بر نمی‌آیند یا به این دلیل است که بازیکنان اساساً علاقه‌ای به انجام دادن خواسته‌های او ندارند."

"به نظرم بخشی از این مشکل هم به فرناندز بر می‌گردد. وقتی او به انگلیس آمد، گل‌های خوب زیادی زد و پاس گل‌های زیادی فرستاد ولی هر چقدر مستعد است، همان قدر بی نظم کار می‌کند. یک مربی بهتر، می‌تواند این آشفتگی دفاعی را مطرح و برطرف کند. چگونه می‌توان یک شکل دفاعی را طرح‌ریزی کرد وقتی نمی‌دانید ضلع اول کجا خواهد بود؟ رونالدو آن جلو است، پشت سرش هم فرناندز. اما وقتی مشخص نیست که بازیکن‌تان در لحظه‌ای مشخص کجا خواهد بود، چطور می‌توانید تله پرسینگ برای تیم حریف ایجاد کنید؟" 

"در این بازی مقابل ساوتهمپتون، مک تومینای در خط میانی تنها بود. پوگبا هم که دوست دارد برای خودش پرسه بزند! فرناندز یک بار مدافع راست است، یک بار مدافع چپ؛ در پنج دقیقه پایانی بازی پشت دالوت بازی می‌کرد. این نابسامانی‌ها و آشفتگی‌ها دو حالت و علت دارد؛ یا دستورالعملی به بازیکنان داده نمی‌شود یا این‌که دستورالعمل‌ها به بازیکنان داده می‌شود اما آن‌ها نسبت به دستورات توجهی ندارند؛ که در هر دو حالت، حاصل کار نیز همینی می‌شود که می‌بینیم."

9404