سرمایه‌گذاری جالب ستاره سابق رئال مادرید و بارسلونا در آفریقا

سرمایه‌گذاری جالب ستاره سابق رئال مادرید و بارسلونا در آفریقا

پایگاه خبری فوتبالی - لوئیز فیگو در سال 2009 و در سن 37 سالگی پس از سالها حضور در تیم هایی نظیر رئال مادرید، بارسلونا، اینتر و تیم ملی پرتغال تصمیم گرفت که به دوران فوتبالش خاتمه ببخشد.

به گزارش فوتبالی، فیگو پس از 19 سال حضور در سطح حرفه ای توانست جامهای زیادی را کسب کند و در سال 2000 فاتح توپ طلا شد. ستاره پرتغالی البته پس از فوتبال تصمیم گرفت که به سراغ سرمایه گذاری در حوزه های مختلف برود. فیگو که در حال حاضر به عنوان مشاور رئیس فیفا فعالیت می کند، در کنارش در حوزه های دیگر هم مشغول است.

فیگو به طور مثال اخیرا به سراغ سرمایه گذاری در حوزه استخراج معدن رفته است. در حقیقت فیگو یک سال بعد از بازنشستگی خود، شرکت استخراج معدن به نام "داماش" را تاسیس کرد که در حوزه استخراج فلزات مختلف در سنگال، گینه و بورکینافاسو فعالیت می کند و قرار است که پروژه های خود را در مالی و موریتانی هم پیش ببرد. هدف این شرکت استخراج  طلا، آهن، فسفات، مس و بوکسیت از معادن مختلف است. شرکت استخراج معدن "داماش" در نظر دارد که به یکی از قدرتمندترین شرکت های اروپا در خحوزه جستجو و استخراج فلزات در قاره آفریقا تبدیل شود. فیگو در سال 2010 با سرمایه خالص 20 میلیون یورو این شرکت را تاسیس کرد که در سال 2018 این شرکت به سود خالص بیش از 600 هزار یورو در سال رسید.

4125