سلطه بازیکنان اهل کرواسی بر لیگ قهرمانان اروپا در ده سال اخیر(عکس)

سلطه بازیکنان اهل کرواسی بر لیگ قهرمانان اروپا در ده سال اخیر(عکس)

پایگاه خبری فوتبالی - لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2021/22 هم به پایان رسید و رئال مادرید موفق شد جام را بالای سر ببرد و بدین ترتیب لوکا مودریچ برای بار پنجم قهرمان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شد.

به گزارش فوتبالی، اگر به 10 سال اخیر نگاهی بیندازیم، می بینیم که همواره در میان تیم هایی توانسته اند در این سال ها قهرمان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شوند، یک بازیکن اهل کشور کرواسی وجود داشته است و بدین ترتیب بازیکنان این کشور به نوعی بر لیگ قهرمانان اروپا سلطه دارند. نکته جالب اینجا است که کشور کرواسی کمتر از 4 میلیون نفر جمعیت دارد اما از نظر فوتبال و داشتن بازیکنان و مربیان با کیفیت بسیار غنی است.

در سال 2013 ماریو مانژوکیچ به همراه بایرن مونیخ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. در سال 2014 این اتفاق برای مودریچ با رئال مادرید افتاد. در سال 2015 ایوان راکیتیچ با بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. از سال 2016 تا 2018، رئال مادرید با داشتن مودریچ و کواچیچ سه بار پیاپی توانست قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. در سال 2019، لیورپول با داشتن لاورن توانست قهرمان شود. در سال 2020 همین اتفاق برای بایرن مونیخ با ایوان پریشیچ افتاد. در سال 2021، چلسی با ماتئو کواچیچ قهرمان شد و اکنون برای بار پنجم، در سال 2022 مودریچ با رئال مادرید توانست به قهرمانی برسد.

1470