تیم منتخب هفته سوم؛ وقتی همه خوب بودند

تیم منتخب هفته سوم؛ وقتی همه خوب بودند

پایگاه خبری فوتبالی- گروه رسانه های "فوتبالی" با تلاش بخش فنی و آنالیز فوتبالی، تیم منتخب هر هفته لیگ برتر را معرفی می کند.

به گزارش فوتبالی، هفته سوم لیگ 22، محل رونمایی از کامبک‌ها بود به علاوه بردهای حداقلی. و این یعنی بازیکن خوب (مردانی با نمرات بین 5/7 تا 8)، زیاد داریم. به همین دلیل هم 9 تیم، در ترکیب منتخب دارای نماینده هستند.  

* حبیب فرعباسی 

واکنش او علیه ضربه پنالتی منشا، محشر بود. فرعباسی تا لحظه آخر صبر کرد تا فریب مکث منشا را نخورد و نخورد. همین یک عکس‌العمل برای حضور در تیم منتخب کفایت می‌کرد آنهم در هفته‌ای که دروازه‌بان خوب، کم نداشتیم؛ واکنش یک امتیازی. 

ذخیره: با وجود خوردن 2 گل، ایمان صادقی طبق معمول بازی را با چند واکنش خوب تمام کرد و یکی از دلایل ثبت اولین امتیاز فصل ملوان بود. 

* مسعود زائرکاظمین 

ملوان باید از داشتن چنین بازیکن انرژیکی، راضی باشد. زائرکاظمین حالا با وظایفی بیشتر هجومی و با کمتر شدن دغدغه‌های دفاعی‌اش، یکی از بهترین‌های تیمش است. او برابر نساجی، یک گل فوق‌العاده زد و سمت چپ میزبان را عذاب داد. 

ذخیره: هر تیمی که رامین رضاییان را داشته باشد، می‌تواند روی ارسال‌هایش وقتی بازی گره خورده به عنوان راهکاری برای رسیدن به گل، سود ببرد. 

* رافائل سیلوا 

شاید کمتر از غلامی در جریان بازی بود ولی به اندازه او، اشتباه دفاعی و لو دادن توپ در یک سوم نداشت. سیلوا البته آشکارا نسبت به فصل قبل، افت کرده ولی هنوز هم پاس‌های قطری‌اش از زمین خودی به یک‌سوم هجومی، معرکه است. 

ذخیره: یک گل فوق‌العاده به علاوه انجام وظایف دفاعی به نحو احسن در حضور بقیه مدافعانی که فقط پنالتی می‌دادند؛ هادی محمدی روز خوبی در اهواز داشت. 

* سامان فلاح 

یک کاپیتان دهه هشتادی در یک تیم لیگ برتری؛ فلاح در همین 3 بازی نشان داده چرا هم سرخابی‌ها خواهانش بودند و هم پیشنهادی از پاختاکور داشت. فلاح همیشه روی ضربات ایستگاهی خطرناک است و با همین حربه هم، گل اول تیمش را در مسجدسلیمان زد. 

ذخیره: رقبای فولاد در این فصل برای زدن گل، باید فضایی که موسی کولیبالی ندارد را انتخاب کنند. مدافعی که چقدر خوب پنالتی هم می‌زند. 

* میلاد زکی‌پور 

بازیکنی که در تمام تاریخ لیگ برتر، 2 گل زده بود ناگهان در یک بازی برابر تیم سابق، به همین اندازه گل زد. گل دوم زکی‌پور، فوق‌العاده بود و  ثابت کرد، او اصولا، یا گل نمی‎زند یا اگر بزند، سوپرگل می‌زند. البته زکی‌پور در دفاع قابل قیاس با نورافکن نیست. 

ذخیره: از یک مدافع، زدن چنین گل مینیاتوری‌ای بعید بود ولی محمد آقاجان پور، پایش را هنرمندانه چرخاند و تور دروازه فولاد را لرزاند. 

* غلامرضا ثابت‌ایمانی 

سازنده هر دو گل پیکان برابر نفت بود و معمار اصلی برد بیرون از خانه. ثابت‌ایمانی در همین مدت کم لیگ برتری بودنش، قابلیت لیدری مرکز زمین را به خوبی نشان داده و در حال پیشرفت کامل است؛ شوتزن قهاری با ارسال‌های دقیق. 

ذخیره: شماره «6»ها همیشه نبض بازی تیم‌های قلعه‌نویی بوده‌اند و علیرضا علیزاده هم از این قاعده مستثنی نیست. با گل او، گل‌گهر کامبک را کامل کرد. 

* میلاد سرلک 

سرلک برای درخشیدن، نیاز به یک همراه همکار دارد و برابر آلومینیوم، سروش رفیعی دقیقا همین بازیکن بود. شماره 10 حالا با خیال راحت، فضاهای خالی را انتخاب می‌کرد و گل 3 امتیازی را هم با همین ترفند زد آنهم با ضربه‌ای که بایستی فقط اینطوری زده می‌شد. 

ذخیره: گل زیبایی زد هرچند اشتباه دروازه‌بان هم به نفعش شد ولی منصور باقری، جوان تازه رو کرده حسینی و پیکان است و آینده خوبی دارد. 

* کوین یامگا 

هنوز گرم نشده و با وجود فیزیک و آمادگی بدنی مناسب، واقعا در زدن ضربات آخر کند و بی‌دقت است. اما وقتی همه چیز فراهم شود، یامگا استاد زدن ضربه به توپ خواهد بود. با هر وضعیت، او فعلا انتخاب اول ساپینتو برای سمت راست هجوم است. 

ذخیره: نام سجاد بازگیر را از همین حالا در دفترچه پدیده‌های فصل باید یادداشت کرد. جوانی که جز گل زدن، حتی یک لحظه هم نمی‌ایستد. 

* نوید عاشوری 

واقعیت این است که او تبدیل به چوب جادوی قلعه‌نویی شده. هر وقت کار گل‌گهر، گیر می‌کند، عاشوری به زمین می‌آید و تیم را نجات می‌دهد. قبل از ورود او، گل‌گهر بازنده بود و با 2 پاس گل او، صاحب امتیاز شد. 

ذخیره: مرد اصلی حملات نساجی، ایوب کلانتری است. یا گل می‌زند یا اگر مهار شود، پاس گلش را با ارسالی دقیق می‌دهد: مثل این بازی برابر ملوان. 

* ریکاردو آلوز 

 3 بازی و 3 پاس گل؛ تراکتور هنوز رنگ برد را در این فصل ندیده است ولی با حضور ریکاردو آلوز، روزهای خوبی برایش پیش‌بینی می‌شود. پای چپ هنرمند او، قادر است توپ را درست جایی بفرستد که فقط یک ضربه برای لرزاندن تور رقبا نیاز داشته باشد.

ذخیره: صحبت کردن درباره غنای بازی مهدی ترابی، گزافه است. پاس گلش به سرلک را ببینید و از فوتبال شماره 9 لذت ببرید. 

* مجید علیاری 

این شاید بهترین بازی تمام دوران حضورش در تاریخ لیگ برتر بود. نمایشی که نشان داد چرا نکونام راضی به جدایی شیمبا شد. علیاری برابر تراکتور، همه‌کاره برد تیمش بود و بدون او، نکونام قطعا در خانه به مشکل می‌خورد. 

ذخیره: زدن گل در اولین بازی و رقم خوردن اولین برد فصل؛ شیرالدین بوبویف تاجیک خیلی زود جواب اعتماد آبادانی‌ها را داد. 

* تیم هفته: فولاد 

بردن تراکتور کار سختی است که فولاد، انجامش داد. و البته از هر تیمی برنمی‌آید که وقتی برد 2 صفر را از دست داده و کامبک خورده، کامبک بزند و به بازی برگردد و برنده شود. فولاد حالا ژن نکونام را دارد: سختکوشی و تا سوت، جنگیدن. 

ذخیره: نفت با رضا مهاجری دیگر تیم آسان قبلی نیست ولی پیکان در مسجدسلیمان، آرام و متفکرانه جلو رفت و برنده شد. 

* سرمربی هفته: مجتبی حسینی 

مجتبی حسینی، مرد بازیهای بیرون از خانه بود و هست. و حالا مجتبی حسینی، مربی ستاره‌سازی است که اگر نبود منصور باقری و ثابت‌ایمانی و بقیه را نداشتیم. ترفند تاکتیکی او در مسجدسلیمان، خوب جواب داد: عجله نکنیم، وقتش می‌رسد. 

ذخیره: اگر استقلال، تیم کامبک‌هاست، امیر قلعه‌نویی، استاد کامبک است. مردی که با تعویض‌هایش، اولین شوک را به مورایس وارد کرد. 

* بازیکن هفته: مجید علیاری 

گل اول فولاد را از روی نقطه پنالتی زد. پنالتی منجر به گل دوم فولاد، حاصل خطا روی او بود. گل سوم فولاد هم روی ارسال و پاس او به ثمر رسید. این یعنی فولاد بدون علیاری، قادر نبود حتی یک بار دروازه تراکتور را باز کند. 

ذخیره: دبل؛ این جواب میلاد زکی‌پور بود به اعتماد مورایس که او را جلوتر از امید نورافکن در ترکیب اصلی سپاهان قرار داد.

1111